Menu

بازی Gran Turismo 7 به لطف DualSense تجربه باورپذیرتری ارائه خواهد داد

به گزارش پردیس‌گیم، سونی در آستانه‌ی ورود به نسل جدید تمرکز ویژه‌ای را بر دسته‌ی PS5 یعنی DualSense و قابلیت‌های ویژه‌ی آن که شامل بازخورد لمسی و ماشه‌های تطبیق پذیر می‌باشند، گذاشته است. بازی‌سازان گوناگون نیز در این بین استقبال خوبی از این دسته‌ی انقلابی کرده‌اند و برای بهره‌گیری از قابلیت‌های آن بسیار هیجان‌زده هستند. بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی بدون شک بهترین سود را از این قابلیت‌های جدید خواهند برد.

گرن توریسمو 7 نیز از این قاعده مستثنی نیست و حتماً از این قابلیت‌ها بهترین بهره را خواهد برد. آقای یامائوچی افسانه‌ای در جدیدترین اظهارنظر در پلی‌استیشن بلاگ درباره ماشه‌های تطبیق پذیر (Adaptive triggers) صحبت کرده و گفته است با بهره‌گیری از این فناوری‌ شما احساس باورپذیرتری از ترمز ABS خواهید داشت، همچنين به لطف بازخورد لمسی (هیپتیک فیدبک) شما بازخوردهای بیشتری را دریافت خواهید کرد.

ps5

"من فکر می‌کنم کاربردی‌ترین استفاده برای ماشه‌های تطبیق پذیر در گرن توریسمو 7، برای شبیه‌سازی هر چه بهتر ABS در هنگام ترمز گرفتن باشد. ترمز ABS در حالت معمولی هنگامی که راننده پای خود رو بر روی پدال می‌گذارد، فشار متناوبی را منتقل می‌کند. ماشه‌های تطبیق پذیر DualSense برای شبیه‌سازی این حالت و منتقل کردن حس نیروی ترمز و نحوه‌ی درگیر شدن لاستیک‌ها، فوق‌العاده می‌باشند. به همه‌ی این‌ها بازخورد لمسی را اضافه کنید و آن را با نیروی لرزشی(ویبره) در گذشته مقایسه کنید، مزیت ویژه‌ی بازخورد لمسی این است که وسعت و تنوع گسترده‌تری دارد. "

به تازگی استودیوها و بازی‌سازان زیادی لب به تحسین DualSense گشوده‌اند از جمله: Demon’s Souls, Marvel's Spider-Man:Miles Morales, Deathloop, GhostWire: Tokyo و Horizon Forbidden West، همه‌ی سازندگان این بازی‌ها از کاربردی بودن ویژگی‌های دسته‌ی جدید PlayStation 5 سخن گفته‌اند.

بازی Gran Turismo 7 در حال حاضر برای PS5 در دست توسعه قرار دارد. هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای بازی مشخص نشده است.

خب دوستان نظرتان چیست؟ از طرفداران این مجموعه‌ی پر افتخار یعنی گرن توریسمو هستید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.