Menu

مشکلات توسعه‌ی بازی مورد انتظار Halo Infinite در این گزارش جدید مشخص شدند

به گزارش پردیس‌گیم، جدیدترین ساخته‌ی 343Industries یعنی Halo Infinite به تازگی کانون اصلی توجهات بوده است. منظورمان حتی قبل از خبر تأخیر بازی می‌باشد. دموی به نمایش درآمده در مراسم Xbox آب سردی بود بر پیکره‌ی هواداران و انتظارات آنان را به شدت کاهش داد، به خصوص در زمینه گرافیک و کیفیت بصری. همه انتظار بروز مشکلات را در روند توسعه‌ی بازی‌های بزرگ دارند، به عنوان مثال در این خصوص می‌توان به جدایی کارگردان نوآوری‌ بازی آقای تیم لانگ و همچنین جدایی تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی خانم مری اولسن اشاره کرد. هرچند گزارش جديدی از آقای بِرَد سامز بیان می‌کند که مشکلات حتی قبل از این جدایی‌ها آغاز شده بود.

halo infinte

استودیو در حال ساخت موتور جدید بازی بود، یعنی Slipspace، و به طور موازی بر روی بازی تحت عنوان Halo 6 کار می‌کرد که قرار بود برای کنسول Xbox Series X عرضه شود. البته در آن زمان بازی تا معرفی شدن فاصله‌ی زیادی داشت و هنوز اول راه بود. در هر صورت مشکلات قبل از E3 2019 آغاز شده بود. در آن مقطع استودیو سازنده بازی شروع کرد به ارجاع دادن کارها به استودیوهای خارجی (به اصطلاح Out-sourcing به استودیوهای ترد پارتی). آقای سامز می‌گوید حجم ارجاع کار به این شرکت‌ها به قدری زیاد بود که اصلاً شرایط طبیعی نبود و نا هماهنگی زیادی را باعث شده بود. این نا هماهنگی‌ها باعث ایجاد مشکلات زیادی برای استودیو اصلی شده بود.

xbox series x

آقای سامز همچنین معتقد است که تریلر معروف بازی در E3 2019 توسط یک استودیو خارجی ساخته شده بود و خود بازی در آن مقطع توان اجرا با این مشخصات و جزئیات را نداشت. به همه‌ی این‌ها، صحبت‌های عده‌ی زیادی را نیز اضافه کنید که به درگیری و نارضایتی در بین اعضای داخلی استودیو اشاره می‌کنند، اتفاقی که در نهایت موجب خروج لانگ از استودیو شد، و ایشان در آگوست 2019 آن‌جا را ترک کردند.

نکته جالب ماجرا اینجاست که با بالا رفتن فشار کاری و لزوم رساندن بازی به تعطیلات 2020، اعلام شد که بخش کمپین و داستانی بازی از بخش چندنفره‌ی آن جدا شود. درست است که تصمیم نهایی به تازگی گرفته شد، اما زمزمه‌های آن مدت‌ها پیش و در اواخر 2019 و اوایل 2020 به گوش می‌رسید.

halo infinte

از جمله دیگر مشکلات می‌توان به مجموعه تلویزیونی Halo اشاره کرد، این موضوع یک حواس‌پرتی کامل برای مدیریت استودیو 343 ایجاد کرده بود. بعضی اوقات این مسئله تمرکز آن‌ها را به خود مشغول می‌کرد، به جای آنکه به فکر پیش‌برد روند ساخت بازی و رساندن آن در موعد مقرر باشند. همه‌ی این‌ها به کنار، نا هماهنگی بین اعضای تیم توسعه و تیم تبلیغاتی را نیز اضافه کنید، موضوعی که باعث می‌شد شاهد خبرهای ضد و نقیض باشیم. همه‌ی این‌ها را گفتیم اما به موضوع تکراری همه‌گیری جهانی Covid-19 اشاره نکردیم. بدون شک این موضوع هم بی تأثیر نبوده است.

این هم از جدیدترین گزارش از این بازی پرطرفدار و محبوب، باید منتظر باشیم و ببینیم که در ادامه روند ساخت Halo Infinite چگونه پیش خواهد رفت.

خب دوستان و همراهان همیشگی پردیس‌گیم، نظر شما چیست؟ این صحبت‌ها را قانع‌کننده‌ می‌دانید یا خیر؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.