Menu

جنگ بین Apple و Epic ادامه دارد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، هفته گذشته، هفته‌ای پر از اتفاق‌های غیر منتظره برای شرکت‌های معروف Epic Games ، Apple و Google بود. هنگامی که Epic گزینه‌های درگاه پرداخت مستقیم را برای خریدهای درون برنامه‌ای در بازی محبوب Fortnite در هر دو سیستم‌عامل Android و iOS ارائه داد، Apple – و سپس بلافاصله بعد از آن Google – این بازی را به ترتیب و با استناد به نقض شرایط استفاده آن‌ها، از فروشگاه App Store و Play Store حذف کردند و باعث شدند که توسعه‌دهندگان عناوین ترد پارتی از ارائه گزینه‌های پرداخت مستقیم در فروشگاه‌ها جلوگیری کنند.

در طرف دیگر، Epic Games به سرعت تلافی کرده با پیگیری اقدام حقوقی علیه هر دو، در تلاش‌ بود تا با استفاده از پشتوانه‌ی طرفداران بازی Fortnite علیه شرکت Apple شرایط را به نفع خود تغییر دهد. پس از آن نیز خود Apple تلافی کرده است، با بیان اینکه به عوامل توسعه‌ی این شرکت اطلاع داده شده است که تمام ابزارها و نرم‌افزارهای توسعه داده شده توسط Epic Games از 28 اوت در App Store ممنوع خواهند شد.

این بدان معنی است که نه تنها همه نرم‌افزارهای آتی Epic Games _حتی غیر از Fortnite_ از App Store حذف می‌شوند – زیرا همه آنها از Unreal Engine استفاده می‌کنند – بلکه به همین ترتیب تمام نرم‌افزارها و بازی‌های بعدی که توسط توسعه‌دهندگان تردپارتی ساخته شده و بر روی این موتور توسعه داده شده‌اند نیز ممنوع خواهند شد. در همین حال‌، برنامه‌های موجود که از موتور Unreal Engine استفاده می‌کنند نیز قادر به دریافت به روزرسانی‌های بعدی نخواهند بود تا تحریم Epic Games به سخت‌ترین شکل ممکن صورت بگیرد.

پس از این قضیه Epic Games بیان کرد که Apple به دنبال ضرر رساندن به تجارت این شرکت است زیرا مباحث بین این دو شرکت را فراتر از بازی Fortnite، که اصل قضیه بوده است، برده و موارد مطرح شده ربطی به این بازی ندارند.

اپیک دراین خصوص بیان کرده: "وقتی Epic از Apple شکایت کرد که انحصار خود را در فروشگاه‌های نرم‌افزاری و پرداخت‌های درون برنامه‌ای تغییر دهد، آن‌ها به Epic گفتند که تا 28 اوت، Apple دسترسی Epic را به همه ابزارهای موردنیاز توسعه برای ایجاد نرم افزار برای سیستم عامل‌های Apple، از جمله در خصوص توسعه‌ی محتوای تردپارتی با استفاده از Unreal Engine را ممنوع خواهد کرد، که Apple در گذشته هرگز ادعا نکرده است که وجود این موارد باعث نقض سیاست‌های آن‌ها می‌شود. صرفاً برای حذف Fortnite از Apple ، Apple در حال حمله به تجارت Epic در مناطق غیر مرتبط با موضوع اصلی است."

اپیک ادامه می دهد که اگرچه احتمالاً در شایستگی ادعاهای خود علیه Apple موفق خواهد شد، اما باز هم به حمایت همگانی احتیاج دارد، زیرا از زمانی که استفاده از Unreal Engine در App Store ممنوع شود، "به طور جبران ناپذیری به شهرت Epic در بین کاربران Fortnite آسیب می‌زند." همچنین این قضیه "برای آینده تجارت جداگانه Unreal Engine نیز فاجعه بار خواهد بود" زیرا توسعه‌دهندگان تردپارتی مجبور به استفاده از موتورهای توسعه‌ی جایگزین می شوند.

اظهار نظر اخیر Epic Games نشان می‌د‌هد که اقدام اخیر Apple در سطحی بسیار وسیع به شهرت Epic و درآمد آن ضربه خواهد زد که در ضربه این شرایط سخت فعلی جبران‌ناپذیر خواهد بود، در حالی که هر گونه آسیب احتمالی که به Apple می‌رسد به راحتی می‌تواند از نظر پولی قابل جبران باشد.

حال باید دید در پایان این جنگ بزرگ بین این سه شرکت و خصوصا Epic و Apple، چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد و برنده‌ی این بازی بزرگ کیست…