Menu

مشخصات Xbox Series S لو رفت

(این تصویر رسمی نیست.)

به گزارش پردیس‌گیم، با تأخیر خوردن بازی Halo Infinite و مشخص شدن بازه‌ی تقریبی Xbox Series X که قرار است در ماه نوامبر میلادی عرضه شود، ظاهراً معرفی و رونمایی از Xbox Series S عقب افتاده است. کنسولی مقرون به صرفه که با اسم رمز Lockhart مدت‌ها نقل محافل بود و شکاف جالبی بین طرفداران و صاحب نظران ایجاد کرده بود. عده‌ای وجود یک کنسول ضعیف‌تر را مانع پیشرفت هنر-صنعت بازی‌های ویدئویی می‌دانند و عده‌ای دیگر معتقدند همان‌گونه که در بازار PC بازی‌ها برای طیف وسیعی از قطعات بهینه می‌شوند و تنظیمات مختلفی دارند، این شیوه برای بازار کنسول‌ها نیز قابل اجراست و مانع پیشرفت نمی‌شود.

همه‌ی این‌ها را گفتیم ولی هنوز به موضوع اصلی نپرداختیم، درست است که شایعات فراوانی بر وجود این کنسول دلالت دارند اما خود مایکروسافت هنوز تأیید و رونمایی رسمی را انجام نداده است. به تازگی اما ظاهراً تکه‌های این پازل در حال مرتب شدن هستند. سردبیر ارشد The Verge، جناب تام وارن خبرهای تازه‌ای برای ما دارند.

آقای وارن پیش از این نیز در ماه‌های گذشته اعلام کرده بودند که کنسول ارزان‌تر مایکروسافت با همان سرعت پردازنده مرکزی (CPU) ایکس‌باکس سری ایکس، کار می‌کند. ایشان گفته بود که پردازنده گرافیکی و واحدهای محاسباتی آن، تفاوت اصلی را نمایان می‌کنند. حال در جدیدترین اظهارنظر آقای وارن در یک بحث و تبادل نظر اعلام کردند که Xbox Series S از 20 واحد محاسباتی (CU) گرافیکی برخوردار خواهد بود که در فرکانس 1.550 گیگاهرتز عمل می‌کنند. مقایسه کنید با Xbox Series X که 52 واحد محاسباتی دارد که در فرکانس 1.825 کار می‌کنند. ایشان همچنین ادعای جالبی کردند و گفتند که Xbox Series S از فناوری رهگیری پرتو نیز پشتیبانی می‌کند.

xbox series s

همچنین وارن معتقد است که این دستگاه از نسل قبل نیز پشتیبانی می‌کند، آن هم بدون دیسک درایو! وارن می‌گوید احتمالاً مایکروسافت یک سازوکار دیجیتالی را برای این منظور طراحی کرده است. البته ایشان کاملاً از این بابت مطمئن نیستند.

منتظر اخبار و اطلاعات رسمی باشید، مایکروسافت احتمالاً مراسم دیگری در ماه سپتامبر میلادی خواهد داشت. گیمزکام نیز بسیار نزدیک است و شاید اطلاعاتی را در آن‌جا به دست آوریم.

xbox series s

این هم عکسی که هم‌اکنون در حال پخش شدن است!

خب دوستان نظرتان چیست؟ این اطلاعات نهایی هستند یا ممکن است تغییر کنند؟ با توجه به این‌که مشابه این مشخصات را بارها شاهد بودیم. لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.