Menu

تریلر رونمایی از کنسول PS5 بیش از 30 میلیون بازدید داشته است

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از dualshockers، تریلر رونمایی از ظاهر کنسول Playstation 5 که در رویداد PS5 showcase در تاریخ 11 ژوئیه منتشر شد، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده‌است. استفاده‌ی سینمایی و بسیار جالب شرکت Sony از حباب‌های غول‌پیکر و شکل‌بندی محرک آن‌ها تا زمانی که ظاهر PS5 را تکمیل کنند تحسین بسیاری از عوامل این صنعت پرطرفدار را به همراه داشته است.

حال و پس از گذشت 2 ماه به نظر می‌رسد تمام کارهای خلاقانه در این رویداد کاملا نتیجه داده باشد، زیرا در آخر این هفته، مشخص شده که تریلر رونمایی از کنسول PS5 از 30 میلیون بازدید در یوتیوب فراتر رفته است. علی‌رغم اینکه تنها دو ماه از این رویداد گذشته است، تریلر رونمایی PS5 بیش از 15 میلیون بار بیشتر از تریلر رونمایی از ظاهر کنسول Xbox Series X که در ماه دسامبر سال گذشته پخش شد تماشا شده است.

اگرچه ممکن است این اختلاف بازدید بین دو تریلر چشم‌گیر به نظر برسد، اما طبق آمار موجود، با تعداد واحدهای فروخته شده‌ی کنسول‌های نسل فعلی مطابقت دارد. برای مثال کنسول PS4 طبق گزارش درآمد خود تا مارس سال 2020 بیش از 110 میلیون دستگاه فروخته است و با وجود اینکه Microsoft آمار فروش کنسول‌های نسل فعلی خود را منتشر نمی‌کند، طبق گفته Forbes، کنسول Xbox One تقریباً 50 میلیون دستگاه فروخته است که این قضیه می‌تواند اختلاف بازدید بین دو رونمایی را تا حدی موجه سازد.

فقط زمان خواهد گفت که کدام کنسول تعداد واحد بیشتری را در نسل بعدی به فروش خواهد رساند، اما طبق گفته‌ی رئیس بخش Xbox یعنی فیل اسپنسر، میزان فروش کنسول برای این شرکت به معنای همه چیز نیست. وی در رویداد 2016 Xbox Spring Showcase، ابراز کرده بود که Microsoft علاقه‌ای به فروش کنسولی ندارد که قرار است دو سال پس از خرید، در کمد گذاشته شده و بر روی آن گرد و غبار بنشیند. برای این شرکت، تمرکز روی "کاربران فعال ماهانه" از اهمیت بیشتری برخوردار است که وقتی به استراتژی‌های استفاده‌شده در سالیان اخیر و تاکنون برای پیشرفت سرویس Xbox Game Pass می‌نگرید، متوجه می‌شوید که این موضوع همچنان برای این شرکت در اولویت است.

در حالی که هنوز هیچ تاریخ رسمی برای انتشار کنسول‌های نسل نهمی مشخص نشده است و با وجود مسائل مربوط به ویروس COVID-19 که شرایط تیم‌های توسعه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هر دو شرکت را مختل کرده، طبق گفته‌ی Sony و Microsoft، هر دو کنسول در تعطیلات 2020 به بازار عرضه خواهند شد.

نظر شما در خصوص این اختلاف بازدید چیست؟ کدام کنسول را برای بازی در نسل بعدی انتخاب کرده‌اید؟