Menu

منبع شایعات ضعف PS5 در اجرای رزولوشن 4K به عدم دانش خود اعتراف کرد

شب گذشته گزارش دادیم که اینسایدرها اعلام کرده‌اند کنسول PS5 در اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K مشکل دارد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PSU، منبع اکثر این شایعات اینسایدری به‌نام Dusk Golem بود که در گذشته اطلاعات درست و دقیقی از Resident Evil: Village لو داده بود و به همین دلیل حرف‌های او در فضای مجازی بازتاب داشت و مورد اعتماد واقع شد. وی اکنون اعتراف کرده که دانش کافی در این زمینه نداشته و بسیاری از کسانی که علم و دانش بیشتری در زمینه سخت‌افزار دارند حرف‌های او را زیر سوال برده‌اند. Dusk Golem گفت به دلیل دانش پایین خود در این زمینه نباید چنین شایعاتی پخش می‌کرد، اما جو زیادی علیه Xbox به‌وجود آمده بود و می‌خواست با این کار کمی رقابت را متعادل‌تر کند.

یک‌سری از شایعات حاکی از آن بودند که بازی Quantum Error هم در اجرا با رزولوشن 4K روی PS5 مشکل دارد و این کنسول به اندازه کافی برای آن قدرت‌مند نیست. TeamKillMedia، سازنده Quantum Error، در توئیتر به این شایعات واکنش نشان داد و گفت در حال حاضر این بازی با رزولوشن 4K و نرخ 60 الی 75 فریم بر ثانیه روی PS5 اجرا می‌شود و این در حالی است که هنوز مراحل بهینه‌سازی به پایان نرسیده‌اند.

در حال حاضر پست "مشکل PS5 در رسیدن به کیفیت 4K" در انجمن ResetERA که Dusk Golem این شایعات را در آنجا پخش کرده بود قفل و خود او هم از این انجمن اخراج شده است.

به‌طور خلاصه، کنسول PS5 کاملا توانایی اجرای هر بازی با رزولوشن 4K را دارد و دست‌یابی به آن برای سازندگان سخت نخواهد بود؛ اما شاید برخی سازندگان ترجیح دهند جزئیات گرافیکی را بالاتر ببرند و افکت‌های پیشرفته‌ای مثل Ray-Tracing را در بازی خود پیاده کنند.