Menu

Resident Evil 7 دومین بازی پرفروش تاریخ Capcom است

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، طبق لیست پلاتینوم شرکت Capcom، بازی Resident Evil 7: Biohazard با فروش 7.9 میلیون واحد، بعد از Monster Hunter: World پرفروش‌ترین بازی تاریخ آن‌هاست. هرچند احتمالا این عنوان نمی‌تواند از فروش 16.1 میلیون واحدی Monster Hunter: World رد شود اما به هر حال جای تحسین دارد که یک بازی ترسناک توانسته نزدیک به 8 میلیون نسخه فروش کند.

از 9 بازی دیگر لیست هم 4 مورد آن‌ها از سری Resident Evil است. در واقع رتبه‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم به بازی‌های Resident Evil اختصاص دارند و با این وجود که برخی از آن‌ها نمرات پایینی از منتقدان دریافت کردند، اما همه آن‌ها حداقل 7 میلیون نسخه فروش داشته‌اند.

البته این آمار را کامل درست در نظر نگیرید. لیست پلاتینوم Capcom پورت‌های بازی‌ها برای هر پلتفرم را یک بازی جداگانه در نظر می‌گیرد. مثلا Resident Evil 4 برای چندین نسل از کنسول‌ها منتشر شده و قطعا جمع فروش آن روی همه این پلتفرم‌ها بیشتر از Resident Evil 7 است، اما به هر حال فروش نسخه PS2 آن بازی جدا از نسخه‌های دیگر حساب شده است. بسیاری از بازی‌های دیگر Resident Evil چنین وضعی دارند و به همین دلیل نمی‌توان آمار لیست پلاتینوم را کاملا دقیق در نظر گرفت.

سری Resident Evil به‌شدت محبوب است و هیجان مردم برای Resident Evil 8: Village نشان می‌دهد که شاید Resident Evil 7 مدت زیادی در صدر پرفروش‌ترین نسخه کل این فرانچایز باقی نماند. همچنین نسخه کاملا بازسازی شده Resident Evil 4 هم برای کنسول‌های نسل نهمی در راه است و قطعا آن بازی هم فروش قابل توجه‌ای خواهد داشت. نسخه اصلی Resident Evil 4 به دلیل عرضه روی چند پلتفرم متفاوت به لیست پلاتینوم راه نیافته، آما فروش کلی آن 8 میلیون واحد تخمین زده می‌شود.