Menu

Nintendo Switch پرفروش‌ترین کنسول ماه جولای در ایالات متحده بود

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، گروه NPD آمار پرفروش‌ترین بازی‌ها و سخت‌افزارهای ایالات متحده در ماه جولای سال 2020 را منتشر کرد و مثل چند ماه اخیر، Nintendo Switch از نظر تعداد واحدهای فروخته شده و درآمد دلار، پرفروش‌ترین کنسول جولای بود. Switch همچنین تا به الان پرفروش‌ترین کنسول سال هم محسوب می‌شود.

PS4 و Xbox One بعد از شیوع ویروس کووید-19 افزایش فروش داشتند، اما به‌نظر می‌رسد حالا این افزایش در حال محو شدن است و فروش هردوی آن‌ها افت کرده است. البته چندان هم تعجب برانگیز نیست، چون به عرضه کنسول‌های PS5 و Xbox Series X بسیار نزدیک شده‌ایم. اتفاقا شاید این تعجب برانگیزتر باشد که این کنسول‌ها در ماه‌های آخر عمر خود افزایش فروش داشتند.

اما از آن طرف با وجود اینکه تا به الان سال 2020 از نظر انتشار بازی‌ها برای Switch چندان جالب نبوده، اما این کنسول با قدرت به فروش خوب خود ادامه می‌دهد. احتمالا Animal Crossing: New Horizon نقش زیادی در این موفقیت داشته است. در واقع Nintendo اخیرا اعلام کرده بود فروش کلی Nintendo Switch به 61.44 میلیون واحد رسیده است.

به‌طور کلی درآمد حاصل از فروش سخت‌افزارها طی ماه جولای در ایالات متحده جمعا 166 میلیون دلار برآورد شده و نسبت به جولای سال 2019 تا 2 درصد کاهش داشته است. البته درآمد کلی سخت‌افزارها از ابتدای سال 2020 تا به الان 1.8 میلیارد دلار بوده که 22 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.