Menu

فروش نسخه‌های 2 و 7 Resident مشخص شد Evil 7 با 7.9 میلیون نسخه و ریمیک Evil 2 با 7.2 میلیون نسخه فروش

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت gamingbolt، عنوان Resident Evil 7 آوازه سری ترسناک تولیدی Capcom را دوباره به سر زبان‌ها انداخت و استقبال خوبی از طرف هواداران و منتقدین به دست آورد به لطف بازگشت آن به ریشه‌های ترسناک اصیل خود، اما فروش آن در خارج از پنجره فروش در مقایسه با سری‌های قبلی این بازی یعنی Evil 5 و 6 بسیار کندتر و کمتر است. با این حال، Capcom همواره معتقد است که آنها نگاهی به فروش طولانی مدت این بازی دارند و از این نظر، آن را یک موفقیت تلقی می‌کنند.

شرکت Capcom اخیراً لیست فروشندگان پلاتینوم خود را به روز کرده است و تأیید کرده است که تا تاریخ 30 ژوئن سال 2020، بازی Resident Evil 7 (7.9 میلیون نسخه) در سراسر جهان فروخته است. که در پایان سال 2019 ، فروش آن 7 میلیون بوده است. این باعث می‌شود که این نسخه عنوان برترین نسخه تک فروش شده بدون نسخه بازسازی شده و نسخه‌های متفاوت را به خود اختصاص دهد، و در رتبه‌ای بالاتر از Resident Evil 5 (7.7 میلیون واحد) و Resident Evil 6 (7.6 میلیون واحد) قرار گیرد. در همین حال ، نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 به میزان 7.2 میلیون نسخه فروخته است، بنابراین ممکن است که بزودی RE7 را نیز پشت سر بگذارد.

RE7

شایان ذکر است که اگر فروش دوباره آغاز شود و چندین SKU (نسخه‌های متفاوتی از بازی به عنوان مثال Gold Edition ، Complete Edition و …) برای بازی‌های در نظر گرفته شود ، Resident Evil 7 هنوز راه‌هایی را برای پیشی گرفتن از فروش‌های نسخه‌های 5 ، 4 و 6 این بازی دارد که در مجموع و به ترتیب 11.8 میلیون، 10.2 میلیون و 9.8 میلیون نسخه فروخته‌اند.

همچنین دیگر عنوان این سری نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 در ژانویه سال گذشته ارائه شد و بلافاصله با استقبال بسیار زیادی مواجه شد که یکی از بهترین بازی‌های این سری و نوستالژی ارزشمند نسخه اصلی کنسول PS1 به حساب می‌آید. بی درنگ، از فروش بسیار بالایی برخوردار شد و تا پایان سال 2019، با 5.8 میلیون نسخه فروخته شده در صدر قرار داشت (در فرایند فروش اصلی بازی، که 4.96 میلیون نسخه فروخته است). و در سال 2020 ، حتی با انتشار بازی جدید Resident Evil ، نسخه بازسازی شده 2019 همچنان به فروش چشمگیر خود می‌پردازد.

RE2

با مشخص شدن و به روز شدن لیست فروشندگان پلاتینیوم Capcom، و مشخص شده که Resident Evil 2 در رده فروش این سری بازی‌ها بیشتر صعود را کرده است. این بازی تا تاریخ 30 ژوئن 2020 ، 7.2 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسانده است. این باعث می‌شود ششمین نسخه برتر از لحاظ فروش این سری بازی‌ها در همه زمان‌ها (نسخه‌های مجدد و چندین SKU محاسبه نشده) و تا آنجا که به سری Resident Evil مربوط می‌شود، RE2 فقط فروش Resident Evil 5 ، 6 و 7 را دنبال میکند که نسخه 7 به عنوان پرفروش‌ترین نسخه فردی در این سری بدل شده است.

در همین حال نسخه بازسازی شده، Resident Evil 3 از زمان آغاز به فروش 2.7 میلیون نسخه فروخته است و اگرچه با توجه به زمان عرضه، افت فروش را متحمل شده است، Capcom گفته است که فروش این نسخه مطابق با انتظارات پیشرفت کرده است.

بازی بعدی این سری، Resident Evil Village است که قرار است برای کنسول‌های PS5 ، Xbox Series X و رایانه شخصی در سال 2021 ارائه شود.