Menu

دیجیتال فاندری: ساخت بازی همزمان برای نسل بعدی و فعلی سخت است

به‌نظر می‌رسد سازندگان در ساخت عناوین میان‌نسلی و بازگرداندن مقیاس بازی‌های PS5 و Xbox Series X به سخت‌افزار PS4 و Xbox One دوران سخت و دشواری را پشت سر می‌گذارند. حداقل این چیزی است که جان لینمن از دیجیتال فاندری شب گذشته در توئیتر گفت.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، لینمن می‌گوید تعداد زیادی از سازندگان تایید کرده‌اند که بازگرداندن بازی‌های میان‌نسلی آن‌ها از PS5 و Xbox Series X به سخت‌افزار PS4 و Xbox One فرایند "رنج‌آوری" است. در واقع او گفته سازندگان دیگر نمی‌خواهند برای پردازنده AMD Jaguar که اکنون ضعیف است و تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد بازی بسازند. این پردازنده در مدل‌های پایه PlayStation 4 و Xbox One وجود دارد که هردو در سال 2013 منتشر شدند.

لینمن در توئیتر نوشت: "هیچ‌کس دیگر نمی‌خواهد برای پرداژنده ضعیف و تحت فشار AMD Jaguar بازی بسازد. من با تعدادی از سازندگان صحبت کردم تا بفهمم این فرایند تا چه حد رنج‌آور و سخت است. PS4 و Xbox One را رها کنید.

اخیرا می‌بینم که مردم از جمله "بازی انحصاری نسل بعدی" به حدی بیزار هستند که انگار عرضه بازی برای نسل بعدی "ضد مصرف کننده" است. قبلا هم اوضاع همین‌طور بوده و Mario 64 هم در آن دوران برای Super NES وجود نداشت و این عالی بود."

لایزا شولیایوا (Liza Shulyayeva)، برنامه‌نویس Embark و مهندس نرم‌افزار سابق EA DICE، وارد بحث شد و تایید کرد ساخت بازی برای چند دستگاه متفاوت نسبتا سخت است. طبق گفته‌های او، ساخت بازی هم برای نسل بعد و هم نسل فعلی کار و تلاش زیادی می‌خواهد:

"صرف نظر از کاربرد سخت‌افزاری، ساخت و تضمین بازی برای چند هدف متفاوت سخت است. از یک طرف مشکلات سازگاری کیت توسعه و سایر ابزارها وجود دارد و از طرف دیگر هم به همان اندازه محدودیت‌های کارکنان و زیرساخت‌ها را داریم. انجام چنین کاری به این سادگی نیست که با فشردن یک دکمه، 10 پلتفرم متفاوت را پشتیبانی کنیم."

در چند ماه گذشته گزارشاتی وجود داشتند که کنسول‌های نسل فعلی سد راه کنسول‌های نسل بعدی شده‌اند. نگرانی‌هایی هم بابت عرضه همزمان Halo Infinite روی Xbox Series X و Xbox One وجود داشته است. با این حال، فیل اسپنسر، رئیس بخش Xbox، قبلا گفته بود چنین مشکلاتی با Xbox به‌وجود نمی‌آیند.