Menu

عنوان Ghost of Tsushima دارای چشمگیرترین امتیاز User Score سایت Metacritic در بین عناوین انحصاری PS4 در نسل هشتم است

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از pushsquare، از انتشار بازی Ghost of Tsushima حدودا یک ماه‌ ‌می‌گذرد و این بازی توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند. پس از کسب نمره‌ی خوب 83 در بخش Metascore سایت Metacritic و جلب نظرات مختلف، این بازی توانست رکوردهای فروش بسیاری را نیز به نام خود ثبت کند. اما جدا از این مسائل نکته‌ی دیگری در خصوص این بازی وجود دارد. همانند بازی Days Gone، این عنوان نیز در بخش User Score سایت Metacritic توانسته نمره‌ی بسیار بهتری نسبت به امتیاز بخش Metascore کسب کند که این قضیه نشان از رضایت بسیار بالای دارندگان کنسول PS4 از این بازی است.

این بازی در حال حاضر دارای امتیاز 9.3 در بخش User Score است، امتیازی که حتی بهترین بازی‌ها و برترین آن‌ها از لحاظ نمره‌ی Metascore هم به سختی می‌توانند به چنین امتیازی دست یابند. Ghost of Tsushima براساس برخی از داده‌های آماری تحلیل شده توسط Forbes، در واقع یکی از بالاترین عناوین دارای امتیاز User Score در بین تمام عناوین انحصاری حاضر در نسل فعلی است و صد البته عناوینی که امتیازی نزدیک به این عنوان دارند، تعداد کمتری User Reviews را شامل می‌شوند.

در واقع، Ghost of Tsushima دارای 15192 مورد User Reviews (در لحظه‌ی نگارش خبر) است، بنابراین این واقعیت که با وجود این تعداد از افراد امتیاز دهنده موفق به حفظ چنین امتیاز بالایی می‌شود، تقریباً کم‌نظیر است. کاملاً واضح است که بازی توانسته به خوبی رضایت بازیبازان را جلب کرده و بازیبازان نیز توانسته‌اند به خوبی با فضای بازی و داستان آن ارتباط برقرار کنند که امتیاز بالای User Score خود نشان دهنده‌ی این موضوع است.

البته که امتیاز User Score همه‌چیز نیست و نمی‌توان از روی آن یک بازی را تماما قضاوت کرد اما خب نکته‌ی جالب در این میان تفاوت نسبتا بالای بین امتیاز Metascore و User Score بازی است که نشان از اختلاف نظر نسبی منتقدان و بازیبازان در خصوص این بازی دارد.

عنوان Ghost of Tsushima در تاریخ 17 ژوئیه سال 2020 و به شکل انحصاری برای کنسول PS4 منتشر شد و هنوز خبری در خصوص عرضه‌ی این بازی بر روی PS5 منتشر نشده است.

آیا با نمره‌ی User Score بازی موافق هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بذارید.