Menu

استودیو سازنده بازی Metro Exodus توسط گروه Embracer خریداری شد

گروه Embracer که شامل THQ Nordic و چند شرکت دیگر می‌شود، روز جاری خبر از به مالکیت در آوردن استودیوهای جدیدی داد. از بین 8 استودیویی که این گروه خریداری کرده، Palindrome Interactive و Sola Media در کنار New World Interactive (شناخته شده برای Insurgency: Sandstorm) به چشم می‌خورند. با این حال، استودیوی 4A Games که سازنده سری بازی‌های Metro است هم در لیست استودیوهای خریداری شده آن‌ها حضور دارد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، مت کارچ، مدیر عامل Saber Interactive و رهبر گروه Embracer، گفت: "Saber Interactive با خرید 4A Games یکی از بهترین استودیوهای مستقل در این صنعت با پتانسیل و ظرفیت ساخت یک پروژه پر بودجه دیگر به‌دست آورده و ارزش آی‌پی‌های فعلی و آینده را به گروه خود اضافه می‌کند. Saber موقعیت برتری خود در بازار ساخت بازی‌ها در اتحادیه کشورهای مستقل و اوکراین را تثبیت می‌کند. ترکیب فناوری و ظرفیت ما با 4A Games نمایان‌گر فرصت‌های فوق‌العاده زیاد برای رشد و گسترش است."

گروه Embracer تا 100 درصد از سهام 4A Games به ارزش 36 میلیون دلار ایالات متحده را به‌دست آورده است. دین شارپ، مدیر عامل 4A Games، در بیانیه‌ای گفت: "گروه Embracer و Saber Interactive شرکایی عالی برای 4A Games و روند رشد ماست. با همدیگر به ادامه ساخت فرانچایز Metro ادامه می‌دهیم و روی ارائه یک تجربه چندنفره به طرفداران خود تمرکز می‌کنیم. همچنین در آینده نزدیک منتظر ساخت یک آی‌پی پر بودجه جدید و جاه‌طلبانه‌تر هستیم."

بخش "تجربه جندنفره" جالب است، چون 4A Games بخاطر بازی‌های تک‌نفره و داستان‌محور خود شناخته می‌شود. به‌نظر می‌رسد آن‌ها روی ساخت یک آی‌پی کاملا جدید هم کار می‌کنند اما فعلا باید منتظر اطلاعات بیشتر باشیم.

این خرید البته چندان هم تعجبر برانگیز نیست. 4A Games بارها برای نشر بازی‌های خود با Deep Silver همکاری کرده و Embracer در واقع شرکت مادر Deep Silver محسوب می‌شود. جدیدترین بازی 4A Games عنوان Metro Exodus بود که سال گذشته برای PS4، Xbox One و کامپیوتر از طریق فروشگاه Epic در دسترس قرار گرفت. اوایل سال جاری این بازی در کامپیوتر به استیم هم آمد و توانست در هفته اول 200 هزار واحد به فروش برساند.