Menu

CD Projekt RED: پدیده Bullet Sponge در دشمنان Cyberpunk 2077 وجود نخواهد داشت

Bullet Sponge همیشه در بازی‌های ویدیویی و مخصوصا عناوین سبک تیراندازی و نقش‌آفرینی مشکلی بزرگ بوده است. در بازی‌هایی مثل The Division و حتی Uncharted برای کشتن بعضی از دشمنان شاید باید بیش از 2 خشاب خالی کرد و عجیب‌تر هم اینکه این دشمنان به برخورد تیرها به بدنشان واکنشی نشان نمی‌دهند و همان‌طور ثابت می‌مانند و به شما نزدیک می‌شوند. این حس نداشتن تیراندازی به تجربه کلی هم آسیب زیادی وارد می‌کند. این مورد در بازی‌های تیراندازی نقش‌آفرینی بیشتر شایع است و همین باعث شده نگران باشیم در Cyberpunk 2077 هم چنین چیزی ببینیم.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، پاول کاپلا، طراح ارشد گیم‌پلی Cyberpunk 2077، در مصاحبه‌ای با VG247 اطمینان داد که دشمنان در Cyberpunk 2077 حس Bullet Sponges نخواهند داشت:

"اگر درباره شخصیت‌های مختلف داخل خیابان‌های Night City صحبت می‌کنیم، می‌توانم بگویم که آن‌ها انواع مختلفی خواهند داشت. بیشتر شخصیت‌هایی که ملاقات می‌کنید نرمال هستند. اگر به ارتقای سطح خود (Level) ادامه بدهید و هم سطح دشمنان باشید، هرگز Bullet Sponge را تجربه نخواهید کرد. آن‌ها بسیار سریع کشته می‌شوند. با این حال، خیلی هم مرگ‌بار هستند پس اساسا نیاز دارید که کاور بگیرید و زیاد حرکت کنید.

بعضی از آن‌ها مسلح‌تر هستند. برخی از این دشمنان مثلا در سطح افسری هستند و آسیب بسیار بیشتری به شما وارد می‌کنند و کشتن آن‌ها هم کمی بیشتر طول می‌کشد. با این حال، ما تصمیم گرفتیم که کاری کنیم حس وارد شدن ضربه و آسیب به دشمنان همیشه وجود داشته باشد و آن‌‌ها واکنش نشان خواهند داد. این مشکلی بزرگ در اکثر بازی‌هایی که من انجام دادم و Bullet Sponge داشتند بود که اساسا هیچ واکنشی از دشمنی که به آن شلیک می‌کنید نمی‌بینید؛ انگار واقعا دارید به یک اسفنج شلیک می‌کنید و چیزی در آنجا نیست. ما هرگز نمی‌خواهیم این مشکل را داشته باشیم، بنابراین همچنان واکنش به تیر خوردن توسط شخصیت‌ها را انجام می‌دهیم و آسیب دیدن آن‌ها را می‌بینید. آن‌ها با شلیک شما تعادل خود را از دست می‌دهند یا به زمین می‌افتند. پس ما همه این‌ها را داریم. اینکه درباره باس‌فایت‌ها هم چه فکری کردیم را خود بازیکنان باید با تجربه بازی ببینند. با این حال، به شما اطمینان می‌دهم که کارهای لازم برای اینکه آن‌ها هم حس Bullet Sponge نداشته باشند را انجام داده‌ایم."

بازی Cyberpunk 2077 روز 29 آبان برای کامپیوتر، PS4 و Xbox One منتشر می‌شود. بازی از روز اول عرضه کنسول‌های PS5 و Xbox Series X روی آن‌ها هم اجرا خواهد شد، اما بهبودهای تکمیلی و مخصوص به آن‌ها تا سال آینده انجام خواهند شد.

جدیدترین از Cyberpunk 2077 را در اینجا تماشا کنید.