Menu

Immersion: تمرکز سونی روی هپتیک فیدبک بخاطر این است که با PS4 به اوج تجربه صوتی و تصویری رسیدند

مدیر عامل Immersion، شرکت سازنده تکنولوژی هپتیک فیدبک کنترلر Dualsene در کنسول PS5، راجع به مانور سونی روی این تکنولوژی صحبت کرده است.

چیزهای زیادی درباره Dualsense گفته شده است. تکنولوژی هپتیک فیدبک قصد ارائه تجربه‌ای بی‌سابقه دارد که باعث می‌شود بازیکنان بیشتر در دنیای درون بازی غرق شوند و آن را حس کنند. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، رمزی هایدامس، مدیر عامل شرکت Immersion، در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران جزئیات بیشتری به اشتراک گذاشت:

"ما معقتدیم سونی در ارائه تجربه‌ صدای فراگیر فوق‌العاده عمل کرده است. این تجربه دیگر به اوج و کمال خود رسیده است. به بیان دیگر، افزایش و بهبود قابل توجه‌‌ای نمی‌توان در آن ایجاد کرد. در زمینه تصویری هم همین‌طور است و گرافیک فوق‌العاده بازی‌ها در PS4 با PS5 بهبود پیدا می‌کند. اما در حال رسیدن به نقطه‌ای هستیم که تجربه کاملا ممتاز و شایسته‌ای داریم و به همین ترتیب سوال این است که بعد از آن به کجا می‌روید. ما باور داریم به همین دلیل است که سونی و سایر کنسول‌های بازی روی هپتیک تمرکز می‌کنند چون یک وسیله سومی است تا شما را بیشتر غرق تجربه بازی بکند."

رمزی همچنین افزود تا به الان وابستگی به این تجربه جدید کمتر بوده اما سونی حالا میزان حسی که می‌توان به بازیکنان ارائه کرد را به میزان قابل توجه‌ای افزایش داده است.

مهم‌تر از همه، این تجربه تا به الان چیز عام و معمولی بوده است. همه ما می‌دانیم که هپتیک چیست؛ فقط یک دستگاه لرزاننده است. کاری که سونی کرده، این است که چنین تجربه‌ای را به حدی بهبود بخشیده تا محتویات درون یک بازی را خیلی بیشتر حس کنید. براساس گفته یکی از سازندگان، این اولین بار است که می‌توان سطوحی که به آن دست می‌زنید را حس کنید و فقط لرزش نیست اما بسته به آنچه که با اسلحه شلیک می‌کنید یا چیز دیگر، حس‌ متفاوتی خواهید داشت.

مدیر عامل Immersion باور دارد تکنولوژی جدید به کار گرفته شده در Dualsense یک استاندارد جدیدی خواهد بود که به مرور پیشرفت می‌کند:

"این یک تجربه کاملا جدید است و با استفاده از هپتیک نسب به سایر تکنولوژی‌ها متفاوت جلوه می‌کند. ما از این بابت بسیار هیجان‌زده هستیم، نه فقط بخاطر اینکه سونی این کار را می‌کند، بلکه ما باور داریم این نوع از تجربه حد وسط و استاندارد جدیدی خواهد بود که پیشرفت می‌کند."

بسیاری از سازندگان به تحسین کنترلر Dualsense پرداخته‌اند و نمی‌توانیم برای تجربه بازی با آن صبر کنیم.