Menu

تهیه‌کننده سری بازی Street Fighter استودیوی Capcom را ترک خواهد کرد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، یوشینوری اونو، یکی از باسابقه‌ترین افراد بازیساز در Capcom، که نزدیک به 30 سال در این شرکت بوده و بیش از یک دهه سمت تهیه کنندگی سری‌بازی Street Fighter را بر عهده داشته است، اعلام کرد که تابستان امسال از شرکت ژاپنی خارج خواهد شد.

اونو اخیراً با توییت پیامی همین موضوع را تأیید کرد، و گرچه هیچ دلیلی مبنی برای خروج خود از این استودیوی محبوب ​​ارائه نکرد، اما بیان کرد که نسل جدیدی از کارمندان Capcom مسئولیت ساخت سری‌بازی Street Fighter از این شرکت را بر عهده خواهند گرفت، و او اطمینان دارد که آنها ساخت این سری‌بازی را ادامه داده و عناوینی فوق‌العاده خواهند ساخت.

اونو برای اولین بار در سال 1998 درگیر ساخت بازی Street Fighter شد و با گذشت زمان سمت تهیه‌کنندگی این سری بازی را بدست آورد. در زمان حضور در کپکام، اونو در ساخت بازی‌های موفق دیگری از جمله Onimusha, Marvel vs Capcom, Dead Rising نقش داشت. او همچنین تهیه‌کننده اجرایی بازی Deep Down بود که نخستین بار در سال 2013 از آن رونمایی شد، اما چندین سال است که توسعه‌ی آن وضعیت بسیار بدی را می‌گذراند.

دلیل خداحافظی وی از Capcom اما مطلبی است که مشخصا به توسعه‌ی نسخه‌ی بعدی سری‌بازی Street Fighter مربوط می‌شود. عنوان Street Fighter 6 که با تهیه‌کنندگی اونو در دست توسعه بود و برای عرضه در سال 2021 برنامه‌ریزی شده بود درگیر انتقادها و مشکلاتی در توسعه‌ی شد و به همین دلیل اونو را به خداحافظی از این سری‌بازی و شرکت Capcom ترغیب کرد.

در کنار تمامی این حواشی، فصل جدیدی برای بازی Street Fighter 5 در زمستان 2020 آغاز خواهد شد و 5 شخصیت جدید را برای بازیبازان به ارمغان می‌آورد.