Menu

گزارش: سونی با اکثر ناشران بزرگ برای PS5 قرارداد بسته است؛ مایکروسافت هم تلاش کرد اما نتیجه نگرفت

بعد از اینکه اعلام شد شخصیت مرد عنکبوتی بازی Marvel's Avengers در انحصار دائم PlayStation است، گزارشات دیگری هم منتشر شدند که ظاهرا این کار تازه قدم اول سونی بوده و قراردادهای بسیار زیادی مانند این را در آینده خواهیم دید.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، عمران خان در ResetERA اطلاعات بیشتری درباره قراردادهای انحصاری PlayStation که روز گذشته گزارشی از آن‌ها برای شما تهیه کردیم به اشتراک گذاشت. او گفت تقریبا سونی هیچ ناشر بزرگی را جا ننداخته و با اکثر آن‌ها یک قرارداد انحصاری بسته است:

"هیچ ناشر بزرگ دیگری نیست که سونی نتوانسته باشد با آن‌ها نوعی قرارداد ببندد. یک‌سری از قرارداد‌ها برای بازی‌ها بود و بعضی‌ها هم فقط محتویات درون بازی و برخی دیگر هم بازی و هم محتویات درون آن."

طبق گفته عمران خان، مایکروسافت هم حاضر بود تا برای چنین قراردادهایی پول بپردازد، اما مبلغ درخواستی ناشرها را قبول نکردند چون اول سونی با PlayStation 5 با مبلغی بسیار زیاد سراغ آن‌ها رفته بود:

"این‌طور نیست که مایکروسافت حاضر به خرج کردن نبود؛ آن‌ها فقط مبلغ‌ درخواستی ناشران را قبول نکردند چون قبل‌تر سونی با مبلغی بسیار بالا سراغ آن‌ها رفته بود."

خان همچنین گفت برای PlayStation 5 برندهای انحصاری متفاوتی خواهیم دید. قرار است تا چند سال آینده سونی این نوع قراردادها را با برند "PlayStation Advantage (مزیت PlayStation)" و "انحصاری کنسولی" اعلام کند.

طبق یک‌سری شایعات، بازی Final Fantasy XVI در دست ساخت قرار دارد و سازندگان نوعی قرارداد انحصاری با PlayStation بسته‌اند. هنوز مطمئن نیستیم که حالت انحصاری این بازی با PlayStation چگونه خواهد بود، اما احتمال خیلی زیاد این بازی در انحصار زمانی کنسول سونی است.