Menu

شرکت تحقیقاتی DFC: فروش PS5 با اختلاف قابل توجه‌ای بیشتر از Xbox Series X خواهد بود

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، شرکت تحقیقاتی صنعت بازی‌های ویدیویی یعنی DFC Intelligence گزارشات خود مبنی بر پیش‌بینی فروش کنسول‌های نسل بعدی را به‌روزرسانی کرد.

طبق این گزارش، انتظار می‌رود کنسول PS5 تا سال 2024 با اختلاف 2 به 1 کنسول Xbox Sereis X را در زمینه فروش شکست دهد:

"در ماه‌های اخیر مشخص شده که سونی و مایکروسافت 2 استراتژی کاملا متفاوت را در صنعت بازی‌های ویدیویی در پیش گرفته‌اند. نتیجه احتمالی این‌طور است که PlayStation 5 به‌طور قابل توجه‌ای فروش بیشتری از Xbox Series X خواهد داشت. با این حال، مایکروسافت شاید در بلند مدت برنامه پیروزی داشته باشد.

در جدیدترین پیش‌بینی DFC Intelligence آمده که PlayStation 5 با اختلاف 2 به 1 کنسول Xbox Series X را در زمینه فروش شکست می‌دهد. به‌نظر می‌رسد PS5 سومین کنسول بازی تاریخ PlayStation با فروش 100 میلیون واحدی خواهد بود.

مایکروسافت نهایت تلاش خود را با Xbox Series X می‌کند، اما چند ماه اخیر نشان داده که خیلی از سونی عقب‌تر هستند. میل مصرف کنندگان به برند PlayStation بسیار بیشتر است. Xbox Series X به عنوان یک سخت‌افزار هیچ کاری برای تغییر این میل انجام نمی‌دهد.

سونی هم یک نیروگاه جهانی در زمینه بازی‌های ویدیویی است. مایکروسافت فقط در فروشگاه‌های انگلیسی زبان قدرت دارد. Xbox محبوبیت خاصی در ژاپن ندارد و در اکثر مناطق اروپا هم ضعیف است. قدرت سونی در توزیع الکترونیکی جهانی به حدی زیاد است که مایکروسافت بعد از 20 سال تلاش باز هم نمی‌تواند مقابل آن ایستادگی کند."


البته این گزارش به‌طور کامل ضد مایکروسافت نیست. برای مثال، در بند اول گفته شده که شاید برنامه مایکروسافت در بلند مدت برای آن‌ها پیروزی‌آور باشد چراکه مخاطبان بازی‌های ویدیویی امروزه فقط در کنسول‌ها پیدا نمی‌شوند.

از آن طرف DFC گفته سونی شاید روی برنامه کوتاه مدت تمرکز کرده و با توجه به حضور گوگل، آمازون و اپل در حاشیه بازارهای ویدیویی، مایکروسافت باید به غیر از سونی و نینتندو با آن‌ها هم رقابت کند.

البته قیمت زمان عرضه Xbox Series X و PS5 هم می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد و فعلا هنوز چیزی در این رابطه اعلام نشده است.