Menu

تحریم تیک‌تاک و وی‌چت توسط ترامپ تاثیری بر بازی‌های ویدیویی نخواهد گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پنج‌شنبه شب کاغذ اجرای تحریم‌ها علیه شرکت‌هایی چینی به‌نام ByteDance (مالک تیک‌تاک) و Tencent (مالک وی‌چت) را امضا کرد و هر گونه معامله بین آن‌ها و شرکت‌های آمریکایی ممنوع شد. Tencent سهم زیادی هم در صنعت بازی‌های ویدیویی دارد و این خبر برخی را نگران کرده که شاید تاثیرات این تحریم‌ها را در بازی‌های ویدیویی هم ببینیم.

Tencent در برخی شرکت‌ها مثل Riot ،Epic Games ،Activision Blizzard ،Bluehole و تعداد زیاد دیگری از شرکت‌های بازی‌سازی سهام دارد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، خبرنگار لس‌آنجلس تایمز یعنی سم دین گفته این تحریم‌ها تاثیری روی بازی‌های ویدیویی نخواهد گذاشت و یکی از مقامات رسمی کاخ سفید به او تایید کرده که فقط معاملات مربوط به وی‌چت ممنوع شده‌اند.

ترامپ پیش از این بارها هشدار داده بود که تیک‌تاک را بخاطر نگرانی‌هایی درباره حفظ حریم شخصی و امنیت ملی تحریم می‌کند. این تحریم‌ها ظرف 40 روز آینده تاثیر خود را به جا خواهند گذاشت، البته احتمالا تمام دستورات او در دادگاه هم بررسی می‌شوند. از طرفی چند وقتی است که گزارشاتی مبنی بر مذاکرات مایکروسافت برای خرید تیک‌تاک به گوش می‌رسند.