Menu

گزارش: سونی بازی‌هایی را انحصاری زمانی PS5 کرده که از فهمیدن آن‌ها شوکه خواهید شد

عمران خان، ادیتور سابق Game Informer و اینسایدر فعلی صنعت بازی‌های ویدیویی، روز گذشته در قسمت جدید برنامه Kinda Funny Games گفت سونی برای بازی‌هایی قرارداد انحصاری زمانی بسته که از دیدن آن‌ها شوکه خواهید شد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، بعد از خبر انحصار شخصیت مرد عنکبوتی Marvel's Avengers برای PlayStation، گزارشاتی منتشر شد که ظاهرا این کار سونی تازه قدم اول بوده و کارهای فراتر از این‌ها را با تعدادی بازی‌های Third-Party انجام داده است. عمران خان گفت: "آن‌ها چیزهایی را هنوز پیش خود نگه داشته‌اند که من از اعلام نشدن خبرشان تا به الان متعجب هستم و بعید نمی‌دانم که به‌زودی به‌طور رسمی اعلام شوند." شایعاتی هستند که ظاهرا بازی Final Fantasy XVI در انحصار زمانی PlayStation 5 خواهد بود، البته این عنوان هنوز به‌طور رسمی توسط Square Enix معرفی نشده است.

خان حالا درباره قراردادهای انحصاری سونی بیشتر صحبت کرده و برخی از آن‌ها بخاطر محبوبیت بالایی که در تمام پلتفرم‌ها دارند شوکه کننده خواند بود. او گفت:

"از دیدن اینکه سونی چقدر پول خرج یک‌سری کارها کرده شوکه خواهید شد. بازی‌هایی را با ثبت قرارداد به انحصاری زمانی تبدیل کرده‌اند که وقتی ببینید با خود می‌گویید "وای، این بازی را انتخاب کردید؟" نه بخاطر اینکه بازی‌ها بد هستند، بلکه بخاطر بزرگی و محبوبیت بالای‌شان. خیلی هیجان‌زده هستم که ببینم این بحث تا چند ماه آینده به کجا ختم می‌شود چون سونی بازی‌هایی را انحصاری زمانی کرده که به‌طور گسترده به عنوان مولتی پلتفرم پذیرفته شده‌اند."

معلوم نیست این بازی‌ها چه هستند، اما کاربران انجمن ResetEra حدس می‌زنند GTA 6، Final Fantasy XVI و Starfield جز این قراردادها باشند. البته تمام این‌ها حدس هستند و ماهیت خود این گزارش هم غیررسمی و شایعه است. پس باید منتظر اعلامیه خود سونی باشیم.