Menu

نسخه کامپیوتر بازی Horizon: Zero Dawn مشکلاتی دارد

بازی Horizon: Zero Dawn چند سال پیش برای کنسول PS4 منتشر شد و مورد تحسین منتقدان و بازیکنان قرار گرفت. مدتی بعدتر سونی اعلام کرد این بازی را برای کامپیوتر هم منتشر می‌کند تا برای سایر بازیکنان یک نمونه از انحصاری‌های PlayStation را ارائه داده باشد و آن‌ها را برای تجربه بازی‌های بیشتر با این کیفیت تشویق به خرید کنسول‌های PlayStation کند؛ اما به‌نظر می‌رسد این بازی در کامپیوتر مشکلاتی دارد و آن تجربه ایده‌آلی نیست که انتظار می‌رفت.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DSOGAMING، استودیوی Guerilla Games در بیانیه‌ای جدید راجع به مشکلات نسخه کامپیوتر بازی Horizon: Zero Dawn صحبت کرد. برخی از انیمیشن‌های بازی روی نرخ 30 فریم بر ثانیه قفل هستند و حتی اگر به‌طور کلی سیستم شما بازی را با نرخ بسیار بالاتری اجرا کند، باز هم فرقی در این مورد به‌خصوص حاصل نمی‌شود.

همچنین برخی از سیستم‌ها شاید مشکلات لگ را در این بازی تجربه کنند. Guerilla گفت شاید بعضی از سیستم‌ها هنگام گشت‌وگذار در جهان بازی، به‌روز شدن رابط کاربری، به‌روز شدن مراحل و تغییرات زاویه دوربین در کات‌سین‌ها لگ داشته باشند.ضمنا ویژگی Anisotropic Filtering هم در نسخه کامپیوتر کار نمی‌کند.

قفل شدن برخی از انیمیشن‌ها روی نرخ 30 فریم بر ثانیه احتمالا برای بهینه‌سازی نسخه کنسولی انجام شده بود و در پورت نسخه کامپیوتر به همان شکل باقی مانده و متاسفانه نمی‌دانیم که تیم سازنده بتواند آن را رفع کند یا نه.

Horizon Zero Dawn مثل Detroit Become Human یک Shader Compilation هم دارد که تکمیل آن 10 الی 15 دقیقه زمان می‌برد و فقط یک بار به انجام این کار نیاز است، مگر اینکه تغییر خاصی در سخت‌افزار سیستم انجام شود یا درایور خود را به‌روزرسانی کنید.

Guerilla استفاده از درایورهای NVIDIA GeForce 451.67 WHQL یا AMD Radeon Adrenalin 2020 Edition 20.8.1 را پیشنهاد می‌دهد.