Menu

شایعه: طراحی شخصیت مذکر در بازی Assassin’s Creed Valhalla بر سازندگان آن تحمیل شده است

طی چند وقت اخیر گزارشات زیادی از وضعیت چند سال اخیر Ubisoft منتشر می‌شود و به‌نظر می‌رسد مدیران این شرکت مشکلات اخلاقی زیادی داشتند و تفکرات خود را بر سازندگان بازی‌ها تحمیل می‌کردند. ما گزارش دادیم که برخی از مدیران Ubisoft به دلیل اتهامات آزار جنسی از کار خود برکنار شدند و تحقیقات هنوز ادامه دارد. قرار بود شخصیت و داستان تعدادی از نسخه‌های Assassin's Creed با چیزی که در نهایت دیدیم متفاوت باشند، ولی این مدیران ایده‌های سازندگان را بر هم زدند و تفکرات خود را بر آن‌ها تحمیل کردند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، به‌نظر می‌رسد Assassin's Creed Valhalla هم قربانی همین موارد شده است. فردی در توئیتر که شغلش تصویرگری است و قبلا با Ubisoft برای تور Assassin’s Creed Symphony همکاری کرده، به‌تازگی اطلاعاتی را به‌ اشتراک گذاشته که ادعا می‌کند این جزئیات را از قربانیان اشرف اسماعیل به‌دست آورده است. این فرد نوشت:

"من با یکی از قربانیان اشرف ارتباط برقرار کردم و او بخش‌هایی از گفت‌وگوهای‌شان را به من نشان داد و چیزی را به من تایید کرد که چندان جالب نیست، اما کسی را هم متعجب نمی‌کند. درست مثل Odyssey، Origins و Syndicate، سازندگان می‌خواستند Valhalla فقط شخصیت اصلی مونث داشته باشد.

مدیران Ubisoft اما مانع آن‌ها شدند و آن‌ها را مجبور کردند که یک شخصیت مذکر هم از Eivor بسازند؛ چون شخصیت زن به تنهایی فروش خوبی ندارد و اصرار داشتند کمپین بازاریابی باید روی شخصیت مذکر تمرکز کند. همین‌طور هم شد و حالت مونث Eivor را مدت‌ها بعد از رونمایی اولیه از Valhalla دیدیم."

این افراد گفتند که منبع خود را اعلام نمی‌کنند، اما قابل اعتماد هستند و مدارکی برای اثبات اطلاعات‌شان دارند. این توئیت را مشاهده کنید:

در این پیام گفته شده است: "بله و در آخرین گفت‌وگویی که با اشرف اسماعیل داشتم، از او پرسیدم پس تکلیف مونث بودن Eivor چه شد؟ و او همه چیز را به من گفت و نوشت Eivor در اصل و ذاتا اسم زن است و این ثابت می‌کند که شخصیت اصلی و canon حالت مونث آن بوده، اما بالا دستی‌ها یک مرد را می‌خواستند."

Eivor در کشورهای اسکاندیناوی اسم مونث است. اگر سایت آمار اسم‌های نوردیک را نگاه کنید، می‌بینید که درصد مردان با نام Eivor صفر است. در توئیت‌های بعدی پیام‌های بیشتری به اشتراک گذاشته شد.

با این حال، دربی مک‌دویت، کارگردان روایت داستانی Assassin's Creed Valhalla، در Reddit گفت این اطلاعات "کامل دقیق" نیستند:

"داستان Assassin's Creed Valhalla از همان ابتدا با هر دو حالت مذکر و مونث از شخصیت اصلی تصور شده بود. وقتی بازی را تجربه کنید، متوجه می‌شوید که امکان نداشته حالت مذکر در دقیقه آخر به بازی اضافه شده باشد یا هر داستانی که شنیده‌اید درست باشد.

صد البته تفاوت‌های ظریفی در بین این‌ها وجود دارد، اما وارد شدن به جزئیات می‌تواند تعداد زیادی از رازهای درون بازی را لو بدهد و اسپویل کند. ولی این را بفهمید که ما با شروع ساخت Assassin's Creed Valhalla کاملا می‌دانستیم که Ubisoft می‌خواهد به بازیکنان امکان انتخاب شخصیت‌ها را بدهد و ما سخت تلاش کردیم تا مطمئن شویم به روایت ما احترام گذاشته می‌شود."

البته دقت کنید که مک‌دویت گفته این اطلاعات "کامل دقیق" نیستند، پس یعنی بخشی از آن‌ها درست است. او همچنین گفته "Ubisoft" می‌خواهد به بازیکنان امکان انتخاب شخصیت‌ها را بدهد و به جای Ubisoft از "ما" یا "تیم سازنده" استفاده نکرده و به‌طور کلی شک و تردیدهایی در حرف‌های او دیده می‌شوند.

بازی Assassin's Creed: Valhalla در روز 27 آبان برای کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوتر منتشر خواهد شد. بازی برای PS5 و Xbox Series X هم عرضه می‌شود، اما تاریخ انتشار آن برای این کنسول‌ها مشخص نیست.