Menu

Marvel’s Avengers: چگونه مرد عنکبوتی به یک شخصیت انحصاری PlayStation تبدیل شد؟

موضوع انحصار شخصیت مرد عنکبوتی در بازی Marvel's Avengers برای بازیکنان PlayStation بسیار بحث برانگیز بوده و جنجال‌های خود را به پا کرده است. برخی افراد به حدی عصبانی هستند که علیه بازی کمپین راه انداخته‌اند و دیگران را تشویق به نخریدن آن می‌کنند. اما واقعا ماجرای پشت این انحصار چیست؟

به گزارش پردیس‌گیم، شعبه ژاپنی IGN گزارشی از علت انحصار مرد عنکبوتی در PlayStation داده و با اسکات اماس، رئیس استودیوی Crystal Dynamics، مصاحبه کرده است. اماس گفت: "حضور مرد عنکبوتی بخاطر رابطه مارول و PlayStation فرصت منحصر به‌فردی برای ماست."

یک بازی مخصوص Spider-Man هم در سال 2018 به عنوان انحصاری کامل PS4 توسط استودیوی Insomniac Games ساخته شد و PlayStation بعدتر این استودیو را به‌طور کامل خریداری کرد و حالا دنباله آن بازی یعنی Spider-Man: Miles Morales هم در انحصار PS5 قرار دارد. بخش فیلم‌سازی سونی پیکچرز صاحب امتیاز شخصیت مرد عنکبوتی در فیلم‌های سینمایی است، اما حق امتیاز این شخصیت در بازی‌ها و کمیک‌ها در دست مارول است. این تصمیم اخیر هم به این خاطر گرفته شده تا انحصار مرد عنکبوتی برای PS4 و PS5 حفظ شود. با این حال، اماس گفت: "مرد عنکبوتی، تنها شخصیتی است که این کار را با آن انجام می‌دهیم." این یعنی تایید شد که سایر شخصیت‌ها در انحصار هیچ پلتفرمی نخواهند بود.

Marvel's Avengers یک بازی Co-Op آنلاین است که روی چند پلتفرم منتشر می‌شود؛ بنابراین قابلیت Cross-Play می‌تواند برای آن بسیار مناسب باشد. شعبه ژاپنی IGN پرسید که آیا کراس پلی در این بازی اعمال می‌شود و اگر پاسخ مثبت است، چگونه می‌خواهند انحصار شخصیتی مثل مرد عنکبوتی را در این قابلیت توجیح کنند. اماس پاسخ داد: "برای کراس پلی فعلا هیچ اعلامیه‌ای نداریم. اما زیبایی این بازی در آن است که ما سال‌ها به آن محتویات جدید اضافه می‌کنیم. پس کراس پلی هم یکی از مواردی است که بررسی می‌کنیم تا ببینیم در آینده چه می‌شود."

مرد عنکبوتی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مارول است، پس می‌توان درک کرد که چرا بازیکنان پلتفرم‌های غیر از PlayStation از انحصار این شخصیت ناراحت هستند. شعبه ژاپنی IGN از اماس پرسید افرادی که PlayStation ندارند باید چه حسی نسبت به این قضیه داشته باشند. او گفت: "Marvel's Avengers قهرمانان زیادی دارد و با محدوده و وسعت این عنوان، بازیکنان چیزهای زیادی برای بازی کردن خواهند داشت. مثل Hawkeye، قهرمانانی هم هستند که بعدا به بازی اضافه می‌شوند. این فرصتی است که بازیکنان PlayStation از حضور اختصاصی مرد عنکبوتی در این بازی شادی کنند. ولی فکر می‌کنم محتویات بسیار زیاد دیگری در دسترس بازیکنان قرار گرفته و دلیلی بر اضافه نکردن مرد عنکبوتی برای PS4 و PS5 نمی‌بینم. من می‌گویم این حجم از محتویاتی که برای بازی کردن در اختیار شما قرار گرفته را ببینید. برای بازیکنانی که به‌شدت و کاملا خواهان بازی به عنوان مرد عنکبوتی هستند هم امکانش در PlayStation فراهم شده است."

همان‌طور هم که قبلا اعلام شده بود، اماس در این مصاحبه باز هم تکرار کرد که مرد عنکبوتی Marvel's Avengers ربطی به Spider-Man 2018 ندارد و ما برداشت و ظاهر خلق شده توسط خود آن‌ها را در این بازی و داستان آن می‌بینیم.

Hawkeye اولین شخصیتی است که بعد از عرضه بازی به آن اضافه می‌شود. اماس در رابطه آن گفت:

"این Hawkeye کلینت بارتون نیست و ما با الهام از بهترین لحظات Hawkeye در کمیک‌ها داستانی کاملا اصیل و اوریجینال از او خلق کرده‌ایم. شما می‌توانید از تیر و کمان‌های نمادین کلینت در ماموریت‌های تک‌نفره یا آنلاین با دوستان خود استفاده کنید."

قبلا گفته شده بود Hawkeye در این بازی از کمیک Hawkeye: My Life as a Weapon الهام گرفته شده و این داستان به یک سناریوی کاملا اوریجینال تبدیل شده تا بستری برای معرفی Hawkeye به شخصیت‌های درون بازی فراهم شود. اماس افزود: "ما می‌دانستیم که مردم دلتنگ Hawkeye می‌شوند. ما از قبل می‌دانستیم که می‌خواستیم Hawkeye را در روایت داستانی به عنوان یک راز نگه داریم. پس وقتی او به بازی اضافه شود، داستانی کاملا تازه درباره اینکه او کجا بوده و چه می‌کرده خواهیم داشت و این‌ها بستری برای داستان‌های بیشتر در Marvel's Avengers فراهم می‌کنند."

بازی Marvel's Avengers روز 14 شهریور ماه برای کامپیوتر، PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد. همچنین بازی همزمان با عرضه کنسول‌های PS5 و Xbox Series X برای آن‌ها هم در دسترس قرار می‌گیرد.