Menu

انتقاد مدیر سابق Xbox از استراتژی‌های سونی با Dualsense: سونی فقط به دنبال پول بیشتر است

سونی اعلام کرد که بازی‌های PS5 را نمی‌توان با کنترلر DualShock 4 تجربه کرد. در همین حین مایکروسافت امکان پشتیبانی کامل Xbox Series X از کنترلرهای Xbox One را فراهم کرده و همین موارد باعث شده طرفداران از سونی بابت این قضیه انتقاد کنند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، آلبرت پنلو، مدیر سابق Xbox هم به جمع منتقدین پیوسته و معتقد است دلیل منطقی برای عدم پشتیبانی PS5 از DualShock 4 وجود ندارد:

"از نظر فنی کنترلر Dualshock 4 به PS5 وصل می‌شود و بازی‌های قدیمی را می‌توان با آن تجربه کرد. سایر لوازم جانبی مثل PS VR و وسایل مربوط به آن هم با PS5 کار می‌کنند و این عالی است. وقتی به ویژگی‌های Dualsense نگاه می‌کنید، می‌بینید که هیچ‌یک از آن‌ها نباید مانع Dualshock 4 برای سازگاری با بازی‌های PS5 باشند. کاربرد دکمه‌ها و چیدمان آن‌ها یکی است و هردوی آن‌ها هم هپتیک، سنسور و صفحه لمسی دارند. تنها ویژگی منحصر به‌فرد DualSense میکروفون آن است و در هر بازی که نیازمند میکروفون باشد هم می‌توان به Dualshock 4 هدست وصل کرد. واقعا دلیلی وجود ندارد که Dualshock 4 با همه بازی‌های PS5 سازگار نباشد."

پنلو گفت تعدادی از بازی‌های PS5 کنترلر Dualshock 4 را هم در نظر می‌گیرند، چون بسیاری از استودیوها در کنار نسخه PS5، بازی خود را برای PS4 هم منتشر می‌کنند. البته این را خود سونی هم تایید کرده و معلوم نیست که مثلا می‌خواسته با گفتن این حرف به چه چیزی برسد.

وی در ادامه افزود: "بازی‌های ارتقا یافته چه می‌شوند؟ اگر یک بازی PS4 در PS5 به‌روزرسانی دریافت کند، Dualshock 4 دیگر با آن سازگار نخواهد بود؟ آیا مصرف کنندگان باید بخاطر سازگاری کنترلرشان از خیر به‌روزرسانی‌ها بگذرند؟ اگر این‌طور نباشد حرفی نیست، ولی در صورتی که چنین اتفاقی بیوفتد، پس واقعا افتضاح است."

پنلو گفت راهکار بهتر این بود که می‌شد از Dualsense روی PS4 هم استفاده کرد:

"بهتر بود فروش Dualshock 4 متوقف می‌شد و Dualsense را به یک کنترلر میان‌نسلی تبدیل می‌کردید. ظاهرا این بازی را برای پول و درآمد بیشتر راه انداخته‌اند، البته کاملا حق انجام هرکاری را دارند. امیدوار هستم تمام این موارد باعث بشود که کنسول ارزان‌تری را شاهد باشیم. اگر واقعا آن‌ها قیمت 500 دلاری یا بیشتر را هدف گرفته‌ باشند، پس این کارها درست نیست. احتمال می‌دهم Dualsense از Dualshock 4 گران‌تر هم باشد و شاید 70 دلار قیمت بخورد."

سونی اعلام کرده بازی‌های PS5 را نمی‌توان با Dualshock 4 تجربه کرد، چون بازی‌های نسل جدید باید بتوانند از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید کنسول‌ و Dualsense استفاده کنند.