Menu

کنترلر DualSense هر چندوقت یک‌بار به‌روزرسانی دریافت می‌کند

معمولا از نسل هفتم تا به الان عادت کرده‌ایم که هر چند وقت یک‌بار شرکت‌ها برای کنسول‌های خود به‌روزرسان نرم‌افزاری منتشر کنند که نیاز به دانلود داشته باشند. مایکروسافت در نسل هشتم برای کنترلر Xbox One هم به‌روزرسان نرم‌افزاری می‌داد و به‌نظر می‌رسد سونی هم در نسل نهم می‌خواهد این کار را با Dualsense انجام دهد.

به گزارش پردیس‌گیم، سایت رسمی PS5 توسط سونی مطالب جدیدی دریافت کرده و در آن تایید شده که کنترلر Dualsense هر چند وقت یک‌بار نیاز به به‌روزرسانی و ارتقای نرم‌افزاری دارد. در تصویر زیر می‌توانید جمله مورد بحث را مشاهده کنید:

"همیشه نرم‌افزار سیستم PS5 و کنترلر بی‌سیم آن را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید."

سونی اعلام کرد که از کنترلر Dualshock 4 در بازی‌های PS5 نمی‌توان استفاده کرد؛ این در حالی است که Xbox Series X از تمام کنترلرهای Xbox One به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند. همین باعث شده برخی از طرفداران از این تصمیم سونی انتقاد کنند و بگویند دلیل منطقی برای این کارشان وجود ندارد. قطعا برای سونی هم سخت نیست که Dualshock 4 را به‌طور کامل با PS5 سازگار کند، اما حالا به‌نظر می‌رسد PS5 از نظر نرم‌افزاری هر چند وقت یک‌بار به ارتقای کنترلر هم نیاز دارد و شاید به همین دلیل باشد که نمی‌توان از Dualshock 4 برای بازی‌های مخصوص PS5 استفاده کرد. البته سونی هنوز به‌طور کامل از ویژگی‌های کنسول جدید خود رونمایی نکرده و همچنان منتظر اطلاعات تکمیلی هستیم.

فراموش نکنید که این جمعه، ساعت 00:30 (یا به عبارتی همان پنج‌شنبه شب)، قسمت جدید برنامه State of Play پخش می‌شود. البته خبر بزرگ و خاصی از PS5 در آن نخواهیم دید و بیشتر تمرکز آن روی بازی‌های Third Party و PS4 و واقعیت مجازی است.