Menu

Take-Two: قیمت 70 دلاری بازی‌ها استاندارد جدید نیست و بستگی به خود بازی دارد

یکی از بحث برانگیزترین اتفاقات اخیر در صنعت بازی‌های ویدیویی، عرضه بازی NBA 2K21 با قیمت 70 دلار برای کنسول‌های PS5 و Xbox Series X بود. بعد از این قیمت‌گذاری بسیاری از بازیکنان گفتند که کم‌کم باید منتظر افزایش قیمت 10 دلاری بازی‌ها باشیم، چراکه هزینه و وقت مورد نیاز برای ساخت بازی‌ها بسیار بالا رفته است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، از استراوس زلنیک، مدیر عامل Take-Two، درباره قیمت 70 دلاری نسخه نسل بعدی NBA 2K21 سوال شد. او در پاسخ گفت 70 دلار استاندارد جدید قیمت‌گذاری بازی‌ها نیست و قیمت‌ها براساس خود بازی تعیین می‌شوند:

"ما قطعا قیمت‌ها را براساس خود بازی اعلام می‌کنیم. با این وجود که هزینه‌ها به‌طور قابل توجه‌ای بالا رفته‌اند، اما مدت بسیار زیادی است که قیمت بازی‌ها زیاد نشده است. ولی مهم‌تر از همه اینکه ما باور داریم با کیفیت‌ترین بازی‌‌‌‌‌ها را ارائه می‌دهیم و مصرف‌کنندگان هم بیشتر از همیشه سرگرم آن‌ها می‌شوند. بازی‌ها راحتیِ تجربه و ارزش تکرار فوق‌العاده بالایی دارند و ساعت‌ها سرگرمی ارائه می‌دهند. ما فکر می‌کنیم این ارزش بزرگی است. این به ادامه تلاش ما در ساخت تجربه‌های شگفت‌انگیز بستگی دارد و استراتژی و هدف ماست."

زلنیک بعد از جلسه خود با سرمایه‌گذاران، با سایت GamesRadar هم مصاحبه‌ای داشت. او گفت این افزایش قیمت حرکتی هماهنگ شده با بقیه ناشران نیست و فقط Take-Two برای برخی از بازی‌ها آن را منطقی دانسته است:

"واضح است که ما برای کل این صنعت صحبت نمی‌کنیم و طبیعتا همه فعالان صنعت هم در این زمینه‌ها با ما همکاری نمی‌کنند. از دید ما، این تغییر قیمت در واقع بسیار جا افتاده و متعادل خواهد بود، چون مدت زیادی است که قیمت‌ها افزایشی نداشته‌اند."

شرکت دیگری هنوز قیمت بازی‌ها را به 70 دلار افزایش نداده است. برای مثال، شرکت Ubisoft اعلام کرد فعلا تمام بازی‌هایی که در دست ساخت دارد، برای کنسول‌های نسل بعد هم با قیمت 60 دلار منتشر می‌شوند.

موقعیت Take-Two در این زمینه بسیار خاص است، چون نه تنها ساخت تعدادی از بزرگ‌ترین فرانچایزهای بزرگ این صنعت را مدیریت می‌کند، بلکه صاحب چندین شرکت نشر با اندازه‌های متفاوت است. به عبارت دیگر، آن‌ها قدرت و نفوذ لازم برای عادی‌سازی قیمت 70 دلاری را دارند.