Menu

سرویس xCloud از کنترلر DualShock 4 پشتیبانی می‌کند

شرکت سونی به‌تازگی اعلام کرد که از کنترلر Dualshock 4 نمی‌توانید برای تجربه بازی‌های PS5 استفاده کنید. البته آن‌ها را به‌طور کامل رها نکرده و امکان تجربه آن دسته از بازی‌های PS4 که از طریق Backward Compatibility یا هر شکل دیگری برای PS5 منتشر می‌شوند با Dualshock 4 وجود دارد. از آن طرف، Xbox Series X به‌طور تمام‌وکمال از کنترلرهای Xbox One پشتیبانی می‌کند. همین موارد باعث شده طرفداران، این حرکت سونی را ضد مصرف کننده بدانند.

مایکروسافت بعد از اعلام عدم پشتیبانی کامل PS5 از Dualshock 4 در توئیتر یادآوری کرد که شما می‌توانید از کنترلرهای Xbox One به‌طور کامل برای Xbox Series X استفاده کنید و به‌طور واضحی این یادآوری مجدد آن‌ها بعد از اعلام خبر سونی، قصد تمسخر و به سخره گرفتن داشت. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، حالا تام وارن، ادیتور ارشد The Verge، در توئیتر گفت که سرویس xCloud هم از کنترلرهای Dualshock 4 پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به تجربه بیش از 100 بازی روی گوشی‌ یا تبلیت اندروید خود با این کنترلر بپردازید. البته این حرکت جدیدی از سوی مایکروسافت نیست و آن‌ها قبلا امکان استفاده از کنترلرهای Switch و Dualshock 4 در بازی‌های خود را از طریق استیم فراهم کرده بودند.

سرویس xCloud روز 25 شهریور در 22 کشور مختلف راه‌اندازی خواهد شد. این سرویس فعلا در حالت بتا قرار می‌گیرد و برای دسترسی به آن نیاز به اشتراک Xbox Game Pass Ultimate دارید.