Menu

کنسول Xbox Series X از همه‌ی کنترلرهای Xbox One در همه‌ی بازی‌ها پشتیبانی می‌کند

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، اخیراً و طی گزارشاتی شرکت Sony تأیید كرد كه كنترلرهای DualShock 4 فقط در صورت اجرای بازی‌های PS4 در کنسول PS5 قابل استفاده خواهند بود. پس از این ماجرا، رقیب این شرکت یعنی Microsoft نیز از این فرصت استفاده کرد تا به مصرف کنندگان و طرفداران کنسول‌های خود یادآوری کند که Xbox Series X با تمام کنترلرهای Xbox One در تمام بازی‌ها سازگار خواهد بود. این خبر از طریق توییتر رسمی Xbox UK به همگان یادآوری شد.

علاوه بر کنترلرهای رسمی کنسول Xbox، کنترلرهای Xbox Adaptive Controller ، Xbox Elite Wireless Controllers و کنترلرهای SCUF نیز از تمام بازی‌ها در Xbox Series X پشتیبانی خواهد کرد. این بخشی از استراتژی نسل گذشته شرکت Microsoft است که قبلاً با Xbox Series X شروع شده بود. با این وجود، به نظر می‌رسد انتشار این خبر بدون هیچ مقدمه‌ و نکته‌ی دیگری، بیشتر از هر موضوع دیگری صرفا در جواب خبر منتشر شده از کنترل‌های کنسول PS5 و گزارشات شرکت Sony باشد.

کنسول‌های نسل نهمی Xbox Series X و PS5 هر دو در فصل تعطیلات عرضه خواهند شد. اخیراً سونی قسمت جدیدی از برنامه‌ی State of Play را برای ششم آگوست تأیید کرده، اگرچه که این شرکت اصرار دارد که هیچ گونه به روزرسانی عمده‌ای در خصوص اخبار استودیوهای فرست پارتی، سخت افزار یا تاریخ انتشار در این برنامه وجود نخواهد داشت. پیش از آن نیز فیل اسپنسر، رئیس بخش Xbox بیان کرده که اخبار جدیدی از Xbox Series X در این ماه منتشر خواهد شد اما بیان نشده که این اخبار بر چه بخشی تمرکز خواهند داشت.