Menu

شهید کمال احمد: اگر PS4 موفق نمی‌شد، PlayStation هم به پایان کار می‌رسید

یکی از مدیران سابق PlayStation به‌تازگی در یک مصاحبه جدید صحبت‌های جالبی راجع به وضعیت PlayStation در نسل هفتم کرده و در ادامه هم در رابطه با وضعیتی که در صورت عدم موفقیت PS4 به‌وجود می‌آمد حرف‌هایی زده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، شهید احمد، از مدیران سابق Playstation که یک دهه در سونی مشغول به کار بود، اخیرا در صحبت‌های اخیر خود طی مجموعه ویدیوهای The PlayStation Revolution راجع به وضعیت سونی در دوران PS3 صحبت کرد:

"PS3 برای هر کسی یک چیز متفاوت بود. واقعا دوران سختی بود، چون بعد از عرضه این سخت‌افزار غیرعادی و عجیب باید کارهای زیادی انجام می‌شد تا وضعیت بدی که بخاطر کمبودهای سخت‌افزاری و مالی به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وجود آمد بهتر شود.

PS3 سخت‌افزاری غیرعادی داشت و دریافت بهترین عملکرد و ساخت بازی برای آن هم به ‌شکلی غیرعادی سخت بود. بالاخره ولی سازندگان توانستند این کار را انجام دهد و این کنسول ناگهان به یک موفقیت تبدیل شد، اما واقعا دورانی سخت و طاقت‌فرسا بود.

PlayStationای که در اواخر دوران PS3 ظهور کرد، نسبت به تشکیلات مغرور و خود شیفته دوران ابتدایی PS3 بسیار شجاع‌تر، مصمم‌تر و متمرکزتر بود. این حرف را نه از دید شخصی، بلکه از دیدگاه شرکتی می‌گویم."

احمد در ادامه گفت PlayStation از موفقیت فوری و عظیم PS4 سوپرایز شد و افزود اگر این کنسول شکست می‌خورد، می‌توانست پایانی بر کل PlayStation باشد:

"فکر می‌کنم حتی ما هم از استقبال هیجان‌انگیزی که از PS4 شد تعجب کردیم، چون انگار به رستگاری هم رسیدیم. با PS3 از جهنم جان سالم به در بردیم و حالا همه چیز بر وفق مراد بود. باید کار را درست انجام می‌دادیم و اگر غیر از این می‌شد، پایانی بر همه چیز رقم می‌خورد.

استراتژی مشخص شده بود، سخت‌افزار کنسول متمرکز بود و فقط کارهای عرضه و بازخورد باقی مانده بود. شرکا و سازندگان و حتی سازندگان مستقل هم در عرضه PS4 نقش داشتند. قیمت مشخص شد و تصمیمات مربوط به مواردی دیگر و موضوع بحث برانگیز آن زمان یعنی حقوق دیجیتالی هم گرفته شده بود.

چیزی که انتظار نداشتیم، موفقیت فوق‌العاده این کنسول بود و حتی از خوش‌ترین رویاهای ما هم فراتر رفت. اما این بخاطر لحن صحبت ما در رابطه با همه چیز بود: "این برای بازیکنان است." تمام تمرکز این کنسول در زمان عرضه روی بازیکنان بود."

اهمیت به بازیکنان و اطمینان از آسان بودن ساخت بازی با سخت‌افزار PS5 هم چیزی است که سونی روی آن تاکید کرده است. فقط باید منتظر بود و دید که آیا می‌تواند موفقیت PS4 را تکرار کند یا نه.