Menu

ثبت اختراع جدید سونی احتمالا به PS5 پرو اشاره دارد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت gamingbolt، بر‌ خلاف کنسول‌های PS4 و Xbox One، که هر دو حتی در هنگام ارائه بر روی سخت افزارهای قدیمی عرضه شدند، گویا قرار است رویه عرضه کنسول‌های جدید PS5 و Xbox Series X متفاوت باشد. به نظر نمی‌رسد نیاز به کنسول‌های پیشرفته برای هر دوی این کنسول‌ها به همان اندازه که برای کنسول‌های نسل قبل خود تأثیر گذار بود ضروری باشد، اما با این وجود سؤالات زیادی وجود دارد که آیا افزایش قدرت سخت افزاری چیزی است که سونی و مایکروسافت روی آن کار می‌کنند.

این سوالات و ابهامات، طبق حق ثبت اختراع تازه منتشر شده توسط سونی می‌تواند از بین برود، به نظر می‌رسد که آنها حداقل در فکر ارتقای قدرت سخت‌ افزاری هستند. حق ثبت اختراع جدید در مورد "محیط شبیه سازی چند GPU" صحبت می‌کند. در حالی که به نظر می‌رسد این حق ثبت اختراع روی جریان ابری متمرکز شده است – که احتمالاً به سرویس PlayStation Now نیز اطلاق می‌شود – اما از یک طراحی مقیاس پذیر که می‌تواند برای کار با آنچه که به عنوان یک دستگاه "سطح بالا" توصیف شده، طراحی شده است.

به ویژه در یک بند از این حق ثبت اختراع آمده، نسخه‌های فرضی "معمولی" و "سطح بالا" یک کنسول ذکر شده است. در این مقاله اینچنین آمده است: "فناوری SoC می‌تواند برای کنسول‌های شبیه سازی ویدیو مانند کنسول‌های بازی استفاده شود، و به ویژه یک SoC ممکن است برای نسخه" معمولی "کنسول فراهم شود در حالی که ممکن است از SoC های جمع شده برای تهیه کنسول" سطح بالا" استفاده شود. نسخه کنسول با قابلیت پردازش و ذخیره بیشتر از نسخه معمولی، سیستم سطح بالا همچنین می‌تواند دارای حافظه بیشتری مانند حافظه دسترسی تصادفی (RAM) و سایر ویژگی‌ها باشد و همچنین ممکن است برای نسخه بهینه سازی شده با فضای ابری با استفاده از همان تراشه کنسول بازی با عملکرد بیشتر مورد استفاده قرار گیرد."

همانطور که در مورد هر حق ثبت اختراع دیگری این احتمال وجود دارد، هیچ تضمینی وجود ندارد که این امر به عنوان چیزی ملموس انجام شود، زیرا شرکت‌ها غالباً برای محافظت از ایده‌ها و فناوری‌ها بیش از هر چیز دیگری حق ثبت اختراع را ثبت می‌کنند. با این حال، این نشان می‌دهد که نسخه سطح بالا PS5 چیزی است که سونی حداقل در صورت نیاز به آن توجه کرده و ممکن است برای آن آماده شود.

نظر شما چیست؟ آیا شاهد یک PS5 پرو فوق قدرتمند خواهیم بود؟