Menu

شایعه: اطلاعات زیادی درخصوص باس‌ها و مبارزات RESIDENT EVIL VILLAGE فاش شد

به گزارش پردیس‌گیم در چند ماه اخیر شایعات بسیاری درمورد Resident Evil Village در فضای مجازی پیچیده بودند که با نمایش بازی و معرفی آن در رویداد PlayStation 5 دیدیم که بسیاری از آنها درست بوده‌اند. حال نیز برخی افراد که گویا برای تست و آزمایش نسخه‌های اولیه‌ی بازی انتخاب شده بودند اطلاعات جدید و غیر رسمی‌ای را به اطلاع رسانده‌اند که احتمالا دشمن‌ها، محیط‌ها، نحوه‌ی مدیریت و کاربری Inventory و… را به نمایش می‌گذارد.

لیک‌ها و شایعات قدیمی خبر از دشمنان زره پوش می‌دادند و این اخبار جدید به دست آمده نیز دقیقا به همین مورد اشاره دارند. طبق گزارش‌ها شما می‌توانید با شلیک به زره‌ها آنان را از کار ساقط کنید، بسیاری از دشمنان نیز هستند که با چاقو، نیزه و تبر به سمت شما حمله ور خواهند شد و زره نیز نخواهند داشت.

همانند Resident Evil 3 Remake اگر توسط یکی از دشمنان گرفته شوید و به چنگ آنان بیفتید، با زدن به هنگام دکمه‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شوند میزان آسیبی که به کاراکتر اصلی وارد می‌شود کمتر خواهد بود. برخی دشمنان نیز هستند که شمشیر در دست دارند و تنها با یک ضربه و بلافاصله می‌توانند سر Ethan را از تنش جدا کنند! برخی دشمنان دیگر نیز به جای نیش زدن یا گاز گرفتن، شما را بر روی زمین خواهند انداخت.

یکی دیگر از دشمنان بازی که در لیک‌های قبلی نیز عنوان شده بود و باز هم اطلاعات جدیدی از آن فاش شده، جادوگر می‌باشد. پس از لیک‌ها، دیدیم که تریلر رسمی بازی شخصیت جادوگر را رسما نشان داد و پی بردیم که اطلاعات لیک شده درست بوده‌اند. به نظر می‌رسد که نام یکی از همین جادوگرها Olga می‌باشد. طبق گزارش‌ها، او باس فایتی است که در هنگام مبارزه با شما به شکل دیوانه واری می‌خندد و توده‌ی عظیمی از حشرات را به سمت کاراکتر اصلی روانه می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از مشعلی حشرات را دور کرده و راهی برای گیر انداختن Olga بیابید.

Olga در جریان مبارزه خود نیز شکل و شمایلی شبیه به حشره‌ای با پاهای عنکبوت می‌گیرد و موجودات موذی بیشتری را به سمت بازیکن می‌فرستد. Olga پس از شکستِ خود، ذوب می‌شود و آیتمی به زمین می‌اندازد. لاکن حشراتی که از وی ساطع شده بودند نابود نشده‌اند و در گروه‌هایی تمام خانه را می‌گیرند. شما در این هنگام باید با هر یک از آنان به شکل جداگانه مبارزه کرده و کارشان را یکسره کنید. این باس فایت در مرحله‌ی آزمایشی قرار داشته و صداگذاری‌ها و دیالوگ‌های فراوانی نیز داشته است.

در طول این آزمایش بازیکنان یک Handgun، یک Shotgun و یک چاقوی غیرقابل شکستنی در اختیار داشته‌اند. نکته‌ی جالب‌تر اینجاست که در جریان بازی می‌توانسته‌اند که موقتا به سلاح‌های سرد دیگری من جمله تبر دسترسی داشته باشند. دمویی که آزمایش کنندگان به تجربه‌ی آن پرداخته‌اند در بخش‌های بالایی قلعه بوده است، قلعه‌ای که گویا انتهای مسیر روستا به آن ختم می‌شود. در عین حال پیرزنی که در تریلر دیدیم نیز یکی از شخصیت‌های مرموز و اسرارآمیز جدید بازی است. گفته می‌شود که او تاجر و فروشنده است و علاوه بر فروش مواد مورد نیاز، شایعات و داستان‌های مختلفی با شما در میان می‌گذارد که احتمالا نشان از تمرکز بازی روی اصل اکتشاف است.

در نهایت باید گفت که Resident Evil Village نسخه‌ی واقعیت مجازی نیز خواهد داشت، اما کپکام تا زمانی که سونی آماده نباشد این موضوع را علنی نخواهد ساخت. باید اضافه کرد که به احتمال زیاد، همانطور که خود کپکام اعلام کرده بود در ماه آگوست (مرداد-شهریور) شاهد تریلر جدیدی از Resident Evil Village خواهیم بود که جزئیات بیشتر از داستان، کاراکتری جدید و یک "پیچش" جدید را به نمایش می‌گذارد.

نکته‌ی جالب و شاید کمی عجیبِ Resident Evil Village این است که نسخه‌ی آزمایشی این بازی بر روی PS4 Pro اجرا می‌شده است، چیزی که بر خلاف نحوه‌ی انتشار اثر می‌باشد (پیش‌تر اعلام شده بود که Resident Evil Village تنها بر روی کنسول‌های نسل هشتمی عرضه می‌شود).

باید گفت که اطلاعاتی که در بالا مطالعه کردید هنوز رسمی نشده‌اند و باید در باور کردن آنها به شدت محتاط بود. با تریلر جدید یا اطلاع خود کپکام همه چیز روشن خواهد شد و خواهیم توانست از مرحله‌ی شک به بخش یقین برسیم. Resident Evil Village در تاریخی نامشخص و در سال 2021 برای رایانه‌های شخصی، اکس باکس سری اکس و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.