Menu

فناوری رهگیری پرتو در PS5 و XBOX SERIES X می‌تواند تأثیر مستقیم بر گیم‌پلی بگذارد

به گزارش پردیس‌گیم، ما به لطف SSD شاهد بخش کوچکی از توانایی‌های کنسول‌های نسل بعدی بوده‌ایم. به عنوان مثال در Ratchet and Clank ما شاهد جابه‌جایی لحظه‌ای در بین دنیاهای مختلف بودیم و در The Medium نظاره‌گر گیم‌پلی دوگانه در دو دنیای موازی بودیم. اما آیا نوآوری‌های جدیدتری نیز هستند که فقط بر روی نسل جدید امکان‌پذیر باشند؟

این سؤالی است که از طراح ارشد گیم‌پلی استودیوی The Initiative آقای Francisco Aisa García پرسیده شد. آیا در مقایسه با نسل حاضر، شاهد نوآوری‌های گرافیکی شگرفی در نسل بعد خواهیم بود؟ ایشان گفتند که فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) نقش اساسی را خواهد داشت و همه جا کاربرد خواهد داشت.

"من فکر می‌کنم که قطعاً قرار است شاهد نوآوری‌های گسترده‌ای باشیم. چیزی که من را هیجان‌زده می‌کند قرار گیری یک سخت‌افزار اختصاصی برای پردازش سریع‌تر آن است. همه‌ی این پتانسیل‌های بالقوه و قابلیت‌های نسل بعد هنوز به طور کامل رونمایی نشده‌اند.

ما شاهد استفاده جزئی از فناوری رهگیری پرتو بوده‌ایم ولی هنوز آن پتانسیل واقعیش را ندیده‌ایم، چرا که هنوز افرادی را برای به‌کارگیری اختصاصی این فناوری نگمارده‌ایم، افرادی که دنیای بازی را بر اساس این فناوری طراحی کنند.
این فناوری رهگیری پرتو در نسل جدید، قرار است در همه‌ی بخش‌ها حاضر باشد. گروه تمام تلاش خود را می‌کنند که به طور ویژه‌ای از این قابلیت استفاده کنند و من معتقدم قرار است چیزی غیر منتظره را ارائه دهیم.
رهگیری پرتو می‌تواند تأثیر مستقیم بر گیم‌پلی بازی‌ها بگذارد، به عنوان مثال شما می‌تواند بازتاب‌ها را در همه جا ببینید، و این می‌تواند بر روی رفتار هوش مصنوعی تأثیرگذار باشد چرا که آن‌ها می‌توانند به این بازتاب‌ها واکنش نشان دهند. این چیزی است که اکنون می‌توانیم در آثارمان مورد استفاده قرار دهیم در حالی که سابقاً حتی نمی‌توانستیم به آن فکر کنیم. "

Ray tracing

این که چقدر طول خواهد کشید تا شاهد به‌کارگیری این قابلیت در بازی‌ها باشیم هنوز مشخص نیست، اما چیزی که قطعی است این مورد می‌باشد که بازی‌های مخفی‌کاری تغییرات شگرفی به خود خواهند دید.
کنسول‌های Xbox Series X و PS5 قرار است در تعطیلات سال نو میلادی (اواخر پائیز-اوایل زمستان) عرضه شوند. مایکروسافت قرار است در ماه آگوست میلادی یک مراسم داشته باشد و طبق شایعات سونی نیز قرار است یک برنامه State of Play جدید برای PS5 داشته باشد. منتظر اخبار جدیدتر باشید.

خب دوستان نظرتان چیست؟ قابلیت‌های نسل بعدی را در چه می‌بینید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.