Menu

نظرسنجی انجام شده در بریتانیا علاقه بیشتر مردم به PS5 نسبت به XSX را نشان می‌دهد

کنسول‌های PS5 و XSX امسال منتشر می‌شوند، اما آیا مردم آمادگی ورود به نسل بعدی بازی‌ها را در سال اول انتشار این کنسول‌ها دارند؟ به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، طبق یک نظرسنجی انجام شده توسط آژانس بازاریابی Experience 12، جواب به این سوال یک بله بزرگ است.

آن‌ها نظر 3000 نفر از طرفداران را از طریق کانال‌های آنلاین MCM Comic Con جمع‌آوری کردند. 80 درصد از شرکت‌کنندگان بین 18 تا 34 سال سن داشتند و 58 درصد مذکر و 41 درصد مونث بودند. به‌طور کلی 84 درصد از این افراد می‌خواهند در عرض 6 ماه اول انتشار PS5 و XSX وارد نسل بعدی شوند (37 درصد در همان روزهای اول، 9 درصد یک ماه بعد از انتشار، 12 درصد در 3 ماه بعد و 26 درصد هم طی 6 ماه بعد از انتشار).

اما شرکت کنندگان بیشتر از همه به کدام کنسول علاقه‌مند بودند؟ به‌نظر می‌رسد سونی باید روی بریتانیا حساب زیادی باز کند. 84 درصد این افراد به PS5 علاقه بیشتری دارند و فقط 15 درصد منتظر Xbox Series X هستند. البته بسیاری از این شرکت کنندگان از خریداران قبلی PlayStation بودند و 59 درصد از آن‌ها همین حالا هم PS4 دستگاه مورد علاقه‌‌شان است (Xbox One هم 16 درصد، کامپیوتر 14 درصد و در نهایت Switch نیز 8 درصد).

همچنین درباره موردانتظارترین بازی‌ها هم نظرسنجی انجام شد. Cyberpunk 2077 مورد انتظارترین بازی آن‌هاست و Marvel's Avengers رتبه دوم، Tony Hawk’s Pro Skater 1 and 2 رتبه سوم، Dying Light 2 رتبه چهارم و Halo: Infinite هم رتبه پنجم هستند.

نتایج این نظرسنجی و بازخوردهای کلی دیگر درحالی به‌دست آمده‌اند که افرادی مثل گرینبرگ می‌گویند دلایل زیادی به مردم برای خرید Xbox Series X داده‌اند یا گیب نوییل هم در اظهار نظر اخیر خود Xbox Series X را بهتر از PS5 دانسته است. فعلا اما نظرسنجی و بازخوردهای مخاطبان چیز دیگری نشان می‌دهند و باید ببینیم در آینده چه می‌شود.