Menu

تماشا کنید: بازی Ghost of Tsushima به شدت مورد تحسین خالق Yakuza قرار گرفت

به گزارش پردیس‌گیم، این ماه Seganama میزبان آقای Toshihiro Nagoshi بود و ایشان احساس خود را درباره Ghost of Tsushima که عنوانی AAA انحصاری پلی‌استیشن با فضای ژاپنی و ساخته غرب است، بیان کرد.

در حقیقت یکی از طرفداران این سؤال را از او کرده بود و ایشان نیز پاسخ دادند. صحبت‌های آقای Toshihiro Nagoshi را در پائین نظاره کنید:

"ما کاملاً به آن‌ها باختیم. من فکر می‌کنم که این عنوانی است که باید تماماً توسط ژاپنی‌ها ساخته می‌شد، البته من شنیده‌ام که آن‌ها کار شگرفی در جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات درباره ژاپن کرده‌اند. به همه‌ی این‌ها قابلیت" Kurosawa Mode" را اضافه کنید، که نمایانگر این است که آن‌ها تلاش زیادی برای دنبال کردن و تزریق کردن حس هنری به بازی بودند. این‌جور کارها (پرداختن و ارزش نهادن به بُعد هنری) معمولاً توسط ژاپنی‌ها انجام می‌شود، و این موضوع این حس را به شما می‌دهد که آن‌ها حتی از خود ما نیز ژاپنی‌تر هستند. من فکر می‌کنم این فوق‌العاده است. ما معمولاً این‌گونه فکر می‌کنیم که مردم غرب متوجه برخی مسائل ژاپنی نمی‌شوند، اما این بازی به ما نشان داد که این تصور از ریشه غلط بوده است. "

ghost of tsushima

میزبان اصلی نمایش Seganama خانم Ayana Tsubaki اضافه کرد که: بله این درست که برخی از مردم ژاپن این تصور را دارند که غربی‌ها ژاپن را با مسائلی چون: harakiri، سامورائی و نینجا می‌شناسند و نه بیشتر. بازی کردن Ghost of Tsushima این را به ما نشان داد که اشتباه می‌کردیم. من شخصاً افراد زیادی را خارج از ژاپن می‌شناسم که این‌گونه به ژاپن نگاه می‌کنند. به عنوان مکانی که بهشت انیمه دوستان است. ولی این تصور همه‌جا اینگونه نیست و در طول سال‌های گذشته تغییر کرده است. ژاپن یک کشور رویایی برای انیمه دوستان نیست. بلکه اینجا هم مثل سایر نقاط جهان مشکلات و معایب خود را دارد.

در ادامه صحبت‌های خانم Ayana، آقای Toshihiro Nagoshi ادامه دادند:

"بازی همچنین نوآوری‌های فوق‌العاده‌ای نیز دارد، به عنوان مثال شیوه به کار گیری سایه‌ها در بازی. من فکر کنم که آن‌ها برای این موارد تلاش بسیار زیادی کرده‌اند و این‌ موارد جزئی همه به زیبایی با داستان و دیگر بخش‌ها جور در می‌آید. این فوق‌العاده است. این بازی همچنین رکورد فروش سریع در بین عناوین جدید پلی‌استیشن را نیز شکسته است. من فکر می‌کردم بازی خوب بفروشد ولی نه این‌قدر. چرا که برخی عناوین مشابه به تازگی عرضه شده‌اند، مانند Sekiro، و برخی ممکن بود فکر کنند که به Ghost of Tsushima نیازی نیست."

در پایان آقای Toshihiro Nagoshi از ضبط حرکات (موشن کپچر) بازی و کارگردانی کلی بازی تمجید کرد. ایشان به شخصیت اصلی بازی یعنی جین ساکای نیز اشاره کردند و گفتند که طراحی چهره این شخصیت در نگاه اول جذاب نیست. شاید اگر طراحان این طرح (چهره) را برای شرکت‌های دیگر می‌بردند در جا رد می‌شد(با خنده).

ghost of tsushima

چیزی که باعث شده این شخصیت این‌گونه زنده به نظر برسد، تلاش و همکاری افراد استودیو می‌باشد. خانم Ayana نیز به جزئیات فوق‌العاده بازی اشاره کردند و گفتند برخی چیزها مانند روباه‌های داخل بازی به شدت در بین ژاپنی‌ها محبوب شدند و خیلی از جوانان ژاپنی از آداب و رسوم آن دوره ژاپن بی اطلاع بودند. بازی به خوبی توانسته آن دوره را به تصویر بکشد.

آقای Nagoshi اضافه کردند که استودیو ساکرپانچ خیلی دلیر بودند که همچین دوره‌ای(دوره‌ی حمله‌ی مغول‌ها) را برای ساخت بازی انتخاب کردند و خیلی خوب هم از پس آن برآمدند. در پایان ایشان مستقیماً و با تمام وجود از دست‌اندرکاران ساخت Ghost of Tsushima تشکر کردند.

شما می‌توانید ویدئوی صحبت‌های ایشان را در پائین مشاهده بفرمایید، صحبت‌های Ghost of Tsushima از دقیقه 57:50 آغاز می‌شود و حدود 6 دقیقه به طول می‌انجامد.

دانلود ویدیو

تماشا به صورت تمام صفحه

این نمایش یعنی SegaNama یک پخش زنده ماهانه است که در آن درباره بازی‌های سگا صحبت می‌شود و البته به سؤالات بینندگان و طرفداران پاسخ داده می‌شود.

بازی Ghost of Tsushima هم‌اکنون به صورت انحصاری برای PS4 در دسترس است.

خب دوستان نظرتان چیست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.