Menu

گزارشی از برخورد ناشایست مدیر سابق Ubisoft که باعث کنسل شدن بازی King Arthur شد

یکی از غنی‌ترین و جذاب‌ترین سررشته‌های افسانه‌ای و فانتزی که دوستداران این سبک نیز به خوبی با آن آشنا هستند، داستان‌ها شاه آرتور و میز گرد شوالیه‌های او می‌باشد. به گزارش پردیس‌گیم، گویا قرار بوده است که بالاخره بازی ویدیویی بزرگی از این مجموعه توسعه یابد که به دلایلی واهی لغو شده است.

اما استدیوی پشت این بازی کدام استدیو بود؟ یوبیسافت. یوبیسافت با جذبِ کارگردان مجموعه بازی‌های Dragon Age یعنی Mike Laidlaw قصد ساخت بازی King Arthur را داشته است و اسم رمزیِ بازی را نیز Avalon نامگذاری کرده بوده‌اند. طبق گزارش بلومبرگ، این اثر در مراحل ابتدایی ساخت به خوبی پیش می‌رفته است، و قرار بوده یک بازی فانتزی و RPG باشد که پر از افسانه‌ها و اسطوره‌های شاه آرتوری باشد و توسط Ubisoft Quebec توسعه باید.

طبق صحبت‌ها، ساخت بازی در سال 2018 با مدیریت Laidlaw آغاز شده و عنوانی غنی و پر از شوالیه‌ها و افسانه‌ها را در خود داشته است. همچنین گفته می‌شود که یک حالت مولتی پلیر مشابه با Monster Hunter World نیز برای توسعه‌ی بازی در نظر گرفته شده بوده است.

اما عاقبت این پروژه چه شد؟ Serge Hascoët، مدیر یوبیسافت اعلام می‌کند که با روند ساخت بازی موافق نیست و این بازی باید "فراتر از آثار تالکین" باشد! Laidlaw و تیمش نیز دست به اعمال تغییرات گسترده‌ای در کار می‌زنند و محصول خود را حتی به مشابه آثار علمی تخیلی یا اساطیر یونانی در می‌آورند. ولی این نیز افاقه نمی‌کند و Serge Hascoët باز هم تیم را سرافکنده می‌کند و نارضایتی خود از کار را به آنان گوشزد می‌نماید. پس از این اتفاقات Laidlaw در سال 2019 از یوبیسافت جدا می‌شود و پروژه نیز کنسل می‌گردد.

خوشبختانه Serge Hascoët چند هفته‌ی پیش از یوبیسافت استعفا داد. او متهم به آزار و اذیت‌های جنسی شده بود و خروج او از استدیو یکی از تغییرات بزرگ و مثبت در کادر یوبیسافت به حساب می‌آید. طبق گزارشات Serge Hascoët تاثیر بدی بر روی عناوینی همچون AC Odyssey و AC Origins نیز داشته است و باعث منفور شدن خود در جمع کارکنان و کاربران شده است.

یوبیسافت اخیرا با تغییرات زیادی مواجه بوده و در حال پوست اندازی می‌باشد. امیدواریم مدیرانی همانند Serge Hascoët از تمام پروژه‌ها در تمام ابعاد کنار گذاشته شوند تا مخاطبان و سازندگان نیز با خیال راحت به ساخت و پرداخت ادامه دهند.