Menu

قابلیت کراس‌پلی در Apex Legends فقط بین نسخه‌های کنسولی با کنسول است نه با PC

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از dualshockers، در رویداد ماه گذشته‌ی شرکت EA بود که قابلیت کراس‌پلی بازی محبوب Apex Legends تایید شد و از آن تاریخ به بعد این قابلیت در دسترس همه‌ی بازیکنان قرار گرفت به این معنی که تمام بازیکنان این بازی با هر پلتفرمی که با آن در حال تجربه بازی هستند قادر به بازی با یکدیگر خواهند بود. با این حال، کراس‌پلی قابلیتی است که مردم هنوز نگران آن و تاثیرش بر صنعت بازی‌های ویدیویی هستند، به خصوص وقتی صحبت از تجربه‌ی بازیکنان رایانه‌های شخصی و کنسولی در کنار هم می‌شود. با وجود این قابیلت به نظر می‌رسد که بازیکنان کنسول دیگر نباید نگران تجربه‌ی‌ بازی با کاربران رایانه‌های شخصی باشند.

اما اوضاع برای عنوان Apex Legends کمی متفاوت به نظر می‌رسد. اخیرا طبق ویدیوی جدیدی که توسط جیک اسمولین از عوامل توسعه‌بازی در استودیو Respawn Entertainment بارگذاری شده، مشاهده می‌شود که ظاهراً بازیکنان فقط در صورت داشتن یک رایانه‌ی شخصی در تیم خود، به لابی های نسخه‌ی PC بازی Apex Legends دسترسی خواهند داشت. در نتیجه اگر تیم شما تنها از بازیکنان نسخه‌ی کنسولی تشکیل شده باشد، در حین بازی فقط دیگر بازیکنان کنسولی را مشاهده خواهید کرد و خبری از بازیکنان نسخه‌ی رایانه‌های شخصی نخواهد بود.

یکی از مواردی که همواره در خصوص بازی‌های سبک تیراندازی با قابلیت کراس‌پلی مطرح بوده، تفاوت نحوه‌ی کنترل بازی در پلتفرم‌های مختلف بوده است. به نحوی که بازیکنان نسخه‌ی PC به دلیل بستر سخت‌افزاری بهتر از شرایط بهتری برای کنترل شخصیت بهره‌مند هستند و این شرایط یک تجربه‌ی ناعادلانه برای بازیکنان نسخه‌ی کنسولی در برابر نسخه‌ PC رقم می‌زند. و شاید به همین دلیلی باشد که لابی‌های نسخه‌ی رایانه‌های شخصی برای بازیکنان کنسولی در دسترس نیست.

استودیوی Respawn Entertainment به تازگی شخصیت قابل بازی جدیدی به نام Loba را به Apex Legends معرفی و اضافه کرده و شاهد بروزرسانی‌ها و رویدادهای متعددی در این عنوان با سبک Battle Royale هستیم. جدیدترین نسخه بروزرسانی برخی از افسانه‌ها را تغییر داده است. این عنوان اکنون به صورت رایگان برای پلتفرم‌های PC، PS4 و Xbox One در دسترس بوده و گفته می‌شود اواخر امسال برای پلتفرم Nintendo Switch نیز عرضه خواهد شد. همچنین با توجه به گزارشات شرکت EA، برنامه‌هایی برای عرضه‌ی آن بر روی گوشی‌های تلفن همراه نیز وجود دارد.