Menu

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش اول)

"به قلم حسین عابدی"

به جرئت می‌توان ادعا کرد که شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، هیچ کدام از ابعاد صنایع سرگرمی را به اندازه سینما تحت تأثیر خود قرار نداد. دراین بین، آثاری که از مدت‌ها قبل برای این بازه زمانی تاریخ انتشار دریافت کرده بودند به واسطه بسته شدن سینماها، با تأخیر در تاریخ انتشار خود روبرو شدند. این شرایط، عناوین مورد انتظاری که در دست ساخت قرار داشتند را نیز با مشکلات فراوانی روبرو کرد و به واسطه تعطیلی فرایند تولید این آثار، تاریخ انتشار آنان نیز با تأخیرات قابل توجهی مواجه شد. این شرایط بهانه‌ای دست ما داد تا به بررسی این عناوین پرداخته و علاوه بر اطلاع رسانی به طرفداران پروپا قرص این آثار دررابطه با تاریخ انتشار جدید آن‌ها، مخاطبان تازه را نیز با خلاصه‌ای از شرایط سینما در سالیان پیش‌رو آشنا کنیم. با بخش اول از این آثار همراه ما باشید.

No Time to Die

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش اول)

این عنوان، اولین فیلم سینمایی سطح اول هالیوود محسوب می‌شود که به واسطه شیوع ویروس کرونا تاریخ انتشارش به تأخیر افتاد. این اثر پنجمین و آخرین هنرنمایی "Daniel Craig" در غالب شخصیت محبوب و ماندگار «جیمز باند» محسوب شده و با کارگردانی "Cary Fukunaga" و نویسندگی "Phoebe Waller-Bridge"، در ابتدا برای فروردین ماه سال جاری تاریخ انتشار دریافت کرده بود. این عنوان که در جریان تولید با سناریو تغییر کارگردان نیز روبرو شد، پنجمین و آخرین قسمت از مدرن‌ترین مجموعه سینمایی از دنیای جیمز باند (۰۰۷) به شمار رفته و طرفداران این مجموعه، در انتظار یک پایان بی‌نظیر برای این سری جذاب و نفس‌گیر به سر می‌برند. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی تولیدکنندگان، این اثر در تاریخ ۲۲ آبان سال جاری در بریتانیا و۳۰ آبان ماه در ایالات متحده به نمایش عمومی درخواهد آمد.

A Quiet Place: Part II

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش اول)

دنباله‌ی عنوان پسا-آخرالزمانی "John Karsinski" یعنی "A Quiet Place"، با ایفای نقش هنرمندانی همچون "Emily Blunt" و "Cillian Murphy"، در ابتدا برای فروردین ماه سال جاری تاریخ انتشار دریافت کرده بود. در دنیای این اثر هرگونه صدا، مساوی با مرگ است و اگر خواهان تجربه‌ای سراسر اظطراب و تنش هستید، این سری در خدمت شماست. قسمت اول از این مجموعه با تحسین جمع کثیری از منتقدان و فروش موفق در Box Office روبرو شد و به تهیه‌کننده بهانه کافی برای تولید یک دنباله از این عنوان را داد. طبق آخرین اطلاعات رسمی منتشر شده، این اثر در تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ به نمایش عمومی درخواهد آمد.

TENET

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش اول)

اثر جدید کارگردان نامدار سینمای غرب و هالیوود یعنی "Christopher Nolan" نیز از قافله عناوین تأخیرخورده باز نماند و درحالی که برای ۲۷ تیرماه سال جاری تاریخ انتشار دریافت کرده بود، از سوی کمپانی تهیه‌کننده یعنی "Warner Bros"، به صورت رسمی به تاریخی نامشخص موکول شد. از هنرپیشگان صاحب نام حاضر در این عنوان می‌توان به "Robert Pattinson" و "J.D. Washington" اشاره کرد. هنوز تاریخ جدیدی برای انتشار این اثر از سوی Warner Bros اعلام نشده است و این گونه به نظر می‌رسد که برای لذت بردن از آخرین دستکاری نولان در بعد زمان، باید اندکی دندان بر روی جگر گذاشت.

Top Gun: Maverick

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش اول)

در دوره‌ای که بازار ساخت دنباله یا Sequel برای آثار مختلف سینمایی داغ شده، این بار نوبت به دنباله‌ی Top Gun رسید! عنوانی به کارگردانی «تونی اسکات» فقید که بیش از ۳۰ سال پیش و به صورت دقیق در سال ۱۹۸۶ به نمایش عمومی درآمد و علاوه براینکه با استقبال فوق‌العاده مخاطبان روبرو شد، «تام کروز» را به عنوان ستاره‌ای جوان به سینمای غرب معرفی کرده و راه وی را برای دوران طولانی درخشش در سطح اول سینمای جهان هموار ساخت. تولید دنباله این عنوان که اکنون با نام "Top Gun: Maverick" شناخته می‌شود، از سال ۲۰۱۰ درجریان است که پس از مرگ شوکه کننده تونی اسکات در سال ۲۰۱۲، با شکافی نسبتا طولانی مدت در جریان فرایند تولید روبرو شد اما درنهایت پس از ۱۰ سال، به سرانجام رسید. این اثر به کارگردانی "Joseph Kosinsski" و هنرنمایی «تام کروز» در ابتدا برای خرداد ماه سال جاری تاریخ انتشار دریافت کرده بود که با اعلام رسمی تولیدکنندگان، با تأخیری طولانی مدت روبرو شد و به ۱۱ تیر ۱۴۰۰ موکول شد.

Mulan

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش اول)

اقتباس Live-action دیزنی از انیمیشن موفق و محبوب Mulan که سال ۱۹۸۸ به نمایش عمومی درآمد، در ابتدا برای فروردین سال جاری تاریخ انتشار دریافت بود. کارگردانی این اثر برعهده "Niki Caro" بوده و هنرپیشگان نامداری همچون "Jet Li" و "Donnie Yen" در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. منتقدان و اهالی رسانه که زودتر از تاریخ انتشار عمومی این اثر، موفق به تماشای آن شدند اکثرا واکنش‌های مثبت از خود بروز دادند. این عنوان تا آستانه‌ی نمایش عمومی نیز پیش رفت اما درنهایت بدلیل تعطیلی کامل سینما‌ها، به تعویق افتاد و تا بدین جا با چندین تأخیر متوالی همراه شده است. درحال حاضر هیچ تاریخ انتشار معینی از سوی والت دیزنی برای این اثر، اعلام نشده.

The French Dispatch

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش اول)

جدیدترین اثر کارگردان خوش‌ذوق و صاحب سبک هالیوود یعنی "Wes Anderson" نیز با تأخیر روبرو شد. از هنرمندانی در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند می‌توان به "Bill Murray" و "Saoirse Ronan" اشاره کرد. در این عنوان نیز طبق معمول فیلم‌های اندرسون، با اثری در ظاهر ساده اما با فیلمنامه‌‌ای قدرتمند، تیمی از بازیگران سطح اول درکنار روایتی رک با سبکی منحصربفرد، روبرو خواهیم شد. این اثر درابتدا برای تیرماه سال جاری تاریخ انتشار دریافت کرده بود که به تاریخی نامشخص موکول شد.

F9

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش اول)

تاریخ انتشار نهمین قسمت از مجموعه سینمایی باسابقه و محبوب "Fast and Furious" نیز با تأخیری قابل توجه روبرو شد. شیوع ویروس کرونا عاملی شد تا طرفداران آثار اکشن و مشتاقان هیجان، برای سیراب شدن از دنیای سراسر آدرنالین سری «سریع و خشمگین»، اندکی صبر پیشه کنند. کارگردانی این عنوان را "Justin Lin" برعهده داشته و از هنرمندان صاحب نام این اثر می‌توان به "Vin Diesel" و "John Cena" اشاره کرد. این عنوان در ابتدا برای ادیبهشت ماه سال جاری تاریخ انتشار دریافت کرده بوده که با اطلاع رسانی رسمی تولیدکنندگان، به ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ موکول شد.

Spiral آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش اول) تولد دوباره مجموعه سینمایی "The Saw"، به کارگردانی "Darren Lynn Bousman" و با حضور هنرپیشگان نامداری همچون "Chris Rock" و "S.L. Jackson"، این نوید را به مخاطبان ژانر وحشت می‌دهد که با اثری قدرتمند روبرو خواهند شد. این عنوان در ابتدا برای ادیبهشت ماه سال جاری تاریخ انتشار دریافت کرده بود که با اعلام رسمی از جانب تهیه‌کننده، با تأخیری قابل توجه مواجه شده و به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ موکول شد.

Minions: The Rise of Gru

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش اول)

دنباله انیمیشن "Minions" که سال ۲۰۱۵ به نمایش عمومی درآمد و خود یک اسپین آف از سری "Despicable Me" بود، از مهم‌ ترین بلک باسترهای تابستان سال جاری محسوب میشد. این اثر به کارگردانی "Kyle Balsa" و صداپیشگی هنرمندان تراز اولی همچون "Steve Carell" و "Pierre Coffin"، در ابتدا برای تیرماه سال جاری تاریخ انتشار دریافت کرده بود و با اعلام رسمی کمپانی "Universal" با تأخیری یک ساله روبرو شد و تاریخ انتشارش به ۱۱ تیر ۱۴۰۰ موکول شد.

The Batman

آثار سینمایی تأخیرخورده، به واسطه شیوع ویروس کرونا(بخش اول)

این عنوان، اولین قسمت از ۳گانه‌ای جدید در دنیای شوالیه تاریکی محسوب می‌شود که "Matt Reeves" کارگردانی آن‌ها را برعهده دارد. این اثر در جریان شرایط موجود هالیوود، با تعطیلی در فرایند فیلمبرداری و تأخیرهای متوالی در تاریخ انتشار اعلام شده توسط تولیدکنندگان، مواجه شد. عنوانی که بازپروری یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین شخصیت های کامیک بوکی را در سطح اول هالیوود برعهده دارد و طرفداران پرشمار DC و به شکل مشخص شخصیت «بتمن»، به سختی برای انتشار این اثر لحظه شماری می‌کنند. از هنرپیشگان حاضر در این عنوان می‌توان به "Robert Pattinson" و "Andy Serkis" اشاره کرد. "The Batman" در ابتدا برای خرداد ماه سال ۱۴۰۰ تاریخ انتشار دریافت کرده بود که پس از تعطیلی فرایند تولید، درنهایت طبق آخرین اخبار رسمی منتشر شده از سوی تولیدکنندگان، در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ به نمایش عمومی درخواهد آمد.

نظر خود را در رابطه با این عناوین و شرایط حاکم بر سینمای جهان، با ما در میان بگذارید. بزودی با بخش دوم، همراه شما خواهیم بود.