Menu

گزارش: کاهش احتمالی عمر کنسول‌های نسل بعدی به 5 سال؛ انتظار فروش 120 میلیون واحدی PS5 توسط سونی

کنسول‌های خانگی PlayStation همیشه فروش خوبی داشته‌اند و طبق گزارش DigiTimes سونی انتظار دارد با PS5 به نقاط بالاتری دست یابد. در این گزارش آمده که با توجه به صحبت‌های منابع ناشناسی از زنجیره تامین تولید این کنسول در تایوان، سونی انتظار دارد از زمان عرضه PS5 در سال جاری تا 5 سال دیگر جمعا 120 میلیون واحد به بازار جهانی ارسال کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، منبع ذکر شده می‌گوید شاید چرخه عمر کنسول‌ها برخلاف عمر 6 الی 7 ساله PS4 و Xbox One به 5 سال کاهش پیدا ‌کند و در طول این مدت تعداد واحدهای ارسال شده PS5 به بازار 120 تا 170 میلیون می‌شود. طبق گزارشات، این رقم 2 برابر بیشتر از انتظارات مایکروسافت از Xbox Series X است.

انتظار انتشار 120 میلیون واحد کنسول به تنهایی رقم فوق‌العاده‌ای است و وقتی آن را با PS4 مقایسه می‌کنیم عالی‌تر هم به‌نظر می‌رسد. تا ماه مارس 2020 که بیش از 6 سال از عمر PS4 گذشت، تنها 110 میلیون واحد از این کنسول به بازار ارسال شده بود.

در گزارشات قبلی آمده بود که سونی خط تولید PS5 را تا 2 برابر افزایش داده و تا دسامبر امسال می‌خواهد 10 میلیون واحد از این کنسول را به بازار عرضه کند.

کنسول PS5 اواخر سال میلادی جاری منتشر می‌شود، اما قیمت آن مشخص نیست. جیم رایان، مدیر عامل PlayStation، گفته قیمت PS5 ارزش واقعی آن را نشان خواهد داد.