Menu

شریرانی که دوست داریم در Spider-Man: Miles Morales حضور داشته باشند

(ترجمه شده از Game Informer، توسط رضا خلف چعباوی، با اندکی دخل و تصرف)

بازی Marvel's Spider-Man به ما دید معناداری از زندگی شخصی پیتر پارکر و رابطه او با اطرافیانش داد. چیزی که ما از این روابط آموختیم این بود که افراد ممکن است تغییر کنند و اگر کسی نباشد که نجاتشان دهد، ممکن است حتی راه خود را گم کنند و به بیراهه بروند. مثال بارز این مدعا شخصیت مارتین لی می‌باشد که به یک هیولا تبديل شد.

بازی نخست داستان و سرگذشت شرورانی چون آقای نگاتیو و اختاپوس را تعريف می‌کرد، ولی در عین حال قسمت‌هایی را نیز ناگفته می‌گذاشت و به معرفی دیگر شخصیت‌ها می‌پرداخت. Insomniac Games هیچ ابایی از درگیر ساختن مرد عنکبوتی با خیل عظیمی از دشمنان نداشت و این کار را به بهترین نحو و ارائه یک گیم‌پلی اکشن بی‌نظیر انجام داد.

spider man miles morales

من فکر می‌کنم برای دنباله مورد انتظار بازی، یعنی Spider-Man: Miles Morales که قرار است برای PS5 عرضه شود نیز استودیو سازنده همان رویکرد بازی نخست را پیش بگیرد. یعنی هم به قهرمان نقاب پوش خواهد پرداخت و هم به شخصی که پشت نقاب است، و البته در این بین به کلی شرور نیز خواهد پرداخت.

ما زمان قابل ملاحظه‌ای را با Miles Morales در بازی نخست تجربه کرده‌ایم و شاهد تجربیات درگیرکننده‌‌ای با وی بوده‌ایم. ما همچنین متوجه این شدیم که مایلز دارای موهبتی مشابه با پارکر است. امیدواریم که داستان بازی دقیقاً از جایی آغاز شود که پایان یافت.

با توجه به این‌که جهان بازی با جهان کمیک‌ها و فیلم‌ها متفاوت است، انتظار حضور هر جور دوست یا دشمنی را در بازی خواهیم داشت.

تریلر 90 ثانیه‌ای بازی در مراسم معرفی PS5 هیچ اطلاعاتی را از شرورانی که قرار است در بازی حاضر باشند، به ما نداد. در حقیقت به جز خود مایلز شاهد هیچ‌گونه شخصیت دیگری نبودیم. اما یک رنگ در این نمایش غالب بود و آن رنگ "بنفش" بود. رنگی که مشخصه بارز شخصیت…

spider man miles morales

ولگرد یا Prowler

این شخصیت یک شرور مرتبط به مایلز مورالس می‌باشد، و به احتمال زیاد در بازی حضور خواهد داشت. به منظور فاش نکردن داستان، وارد جزئیات رابطه این شخصیت یعنی Prowler با مایلز مورالس نخواهم شد. اما اگر هم Insomniac Games تصمیم به استفاده از این شخصیت بگیرد به احتمال زیاد پیچش‌های داستان اصلی را تغيير خواهد داد. حتی این احتمال وجود دارد که بخواهند از Prowler برای تشکیل یک "شش شریر" (Sinister Six) جدید استفاده کنند.

spider man miles morales

مرد شنی یا Sand Man

ارباب شن‌ها، یک انتخاب به جا برای Spider-Man: Miles Morales می‌باشد، چه قرار باشد جزو گروه شریرها قرار بگیرد و چه به صورت جداگانه. مرد شنی یکی از شناخته‌شده‌ترین دشمنان مرد عنکبوتی می‌باشد که البته تا کنون وارد جهان خلق شده توسط Insomniac نشده است. با توجه به قابلیت‌های مرد شنی و این‌که او می‌تواند هر شکل و قالبی را به خود بگیرد، بسیار مشتاقم که شاهد حضور او در بازی جدید Insomniac باشم. من تصور می‌کنم که آن‌ها برای خلق درگیری احتمالی با مرد شنی، از صحنه‌های سینمایی خیره‌کننده استفاده کنند و مایلز برای رسیدن به محل مبارزه راه خود را با استفاده از تارزنی از بین طوفان‌های شن، در پیش بگیرد.

spider man miles morales

زنبور وحشی یا S.W.A.R.M

تصویر بالا شکل و شمایل زنبور وحشی را در جهان مرد عنکبوتی Insomniac، به ما نشان می‌دهد. این یک برش مستقیم از ظاهر این شخصیت در بازی نخست نیست، بلکه طرحی است که در کمیک‌ها استفاده شده است. نکته جالب قضیه اینجاست که در جدیدترین نسخه کمیک S.W.A.R.M، دید واضح‌تری از زندگی مایلز مورالس داده شده است. ما شاهد درگیری پارکر با این دشمن وحشی بوده‌ایم، پس چرا شاهد حضور پر رنگ آن در این بازی نباشیم؟ از طرفی فناوری به کار رفته در لباس این شخصیت می‌تواند ارتباطی هم با مؤسسه بزرگ Roxxon داشته باشد. مؤسسه‌ای که به احتمال بسیار زیاد شاهد حضورش در این بازی خواهیم بود. همچنین مؤسسه Roxxon یک ارتباط ریزی هم با Oscorp دارد، که همیشه پای ثابت داستان‌های پیتر پارکر بوده است.

spider man miles morales

کرگدن یا Rhino

این مبارزه و رویارویی در بازی نخست، نیاز به یک دور برگشت داشت، درسته؟

در بازی نخست مایلز مورالس طی یک سکانس مخفی‌کاری با کرگدن رویارویی داشت. بسیار مشتاقم که این قضیه حال تغییر کند و شاهد یک زد و خورد جانانه باشیم، مخصوصاً با توجه به اینکه مایلز هم‌اکنون در لباس مرد عنکبوتی درآمده. هر چند، اگر کرگدن در بازی جدید هم حضور داشته باشد، این بدان معنی است که احتمالاً دیگر دشمنان بازی نخست نیز حضور دارند و من اصلاً علاقه‌ای به رویارویی مجدد با همان دشمنان قدیمی ندارم. ولی اگر بنا به حضور یک یا دو دشمن تکراری باشد، ترجیح می‌دهم کرگدن یکی از آن‌ها باشد.

spider man miles morales

کُنراد مارکوس(Conrad Marcus)

اگر Roxxon در بازی حضور داشته باشد، کُنراد مارکوس می‌تواند یک شخص عالی برای بخش تحقیقات زیست‌شیمی این سازمان باشد. من می‌توانم این را تصور کنم که مارکوس در این بازی نقش دوست را خواهد داشت و در صورت حضور در بازی بعدی، نقش دشمن را بازی خواهد کرد. چرا که مارکوس در کمیک‌ها یکی از میزبانان Venom پس از ادی بروک (Eddie Brock) می‌باشد. اگر بنا به حضور Venom در بازی باشد، نیازی ندارد که حتماً به وجود ادی بروک نیازی باشد. می‌شود او را در قالب هری آزبورن یا کُنراد مارکوس نیز، تصور کرد.

spider man miles morales

سار (یک نوع پرنده) یا Starling

این شخصیت یعنی Starling یکی از جدیدترین شخصیت‌هایی است که در کمیک مایلز مورالس معرفی شده است، و شروع طوفانی داشته است. به طوری که خوانندگان کمیک‌ها نمی‌دانند که او دوست است یا دشمن، من می‌توانم او را تصور کنم که همین رویکرد را در بازی نیز داشته باشد.

spider man miles morales

گابلین سبز یا Green Goblin

این یکی خیلی بعید است، ولی خیلی جالب خواهد شد اگر دوباره شاهد رویارویی با نورمن آزبورن (گابلین سبز) در بازی جدید باشیم. گابلین سبز همچنین بخش مهمی از کمیک‌های مایلز مورالس را نیز به خود اختصاص داده است و همچنین ارتباطی هم با شخصیت Prowler دارد. احتمالات از حضور ویژه آزبورن در داستان بعدی پارکر می‌دهند، ولی چرا شاهد آغاز این داستان در مایلز مورالس نباشیم؟

خب دوستان امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. لطفاً نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.