Menu

جزئیات بیشتری از عنوان STALKER 2 منتشر شد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از dualshockers، اخیرا و در رویداد Microsoft Xbox Games Showcase شاهد معرفی تعداد زیادی از بازی‌های فرست‌پارتی و تردپارتی بودیم و عنوان STALKER 2 احتمالا یکی از موردانتظارترین بازی‌های معرفی شده بود. این بازی نزدیک به دو سال در مرحله توسعه بوده است و بالاخره بازیکنان توانستند به وسیله‌ی تریلر منتشر شده در این رویداد نگاهی اجمالی به بازی و فضای نفس‌گیر آن بیندازند.

بازی STALKER 2 به عنوان یک دنباله‌ی مستقیم داستان نسخه‌ی اول را دنبال می‌کند، جایی که پس از انفجار فاجعه‌بار مواد ‌رادیواکتیوی در سال 1986 در چرنوبیل، وضعیت این شهر کاملا تغییر کرده است و دیگر محل مناسبی برای سکونت انسان نیست. این بازی نتایج و پیامدهای این انفجار عظیم را دنبال می‌کند، که زندگی همه افراد ساکن در این شهر را تحت تاثیر قرار داده است. اما تمام مشکل موجود در این شهر به اینجا ختم نمی‌شود و مسئله‌ی بعدی جهش انسان‌ها و سایر موجودات زنده در منظقه به دلیل این انفجار است که منطقه‌ چرنوبیل را به یک منطقه مرگبار تبدیل کرده که زنده‌ماندن در آن غیرممکن شده است.

با بازی کردن در نقش یک Stalker، شما برای جستجوی و پیدا کردن برخی از اشیای نادر که توانایی‌های مختلف جسمی به افراد اعطا می‌کند، وارد این منطقه‌ی مرگبار می‌شوید. نکته‌ی دیگر وجود سربازان دیگری از جناح‌های مختلف است که در صورت مشاهده‌ی شما رفتار آن‌ها لزوما دوستانه نخواهد بود. علاوه بر این جناح‌های قانون‌شکن، شما باید مراقب ارتش ملی نیز باشید زیرا که منطقه را به شدت کنترل کرده و از ورود و خروج همه به منطقه جلوگیری می‌کند.

تصاویر جدید منتشر شده از بازی برخی از مکان‌های جالب و ترسناک بازی را نشان می‌دهند. این سری‌بازی همیشه به خاطر فضا و جو سنگین خود شناخته شده است که به نظر می‌رسد STALKER 2 در این مورد به ریشه‌های خود وفادار خواهد بود. طبق گفته توسعه‌دهندگان، این بازی داستانی غیر خطی دارد که در آن تصمیمات شما سرنوشت شما را شکل می‌دهد. علاوه بر این‌، این تیم تأیید کرد که آنها از تکنیک‌های فتوگرامتری و موشن کپچر (Motion Capture) استفاده می‌کنند تا بازی را با بهترین کیفیت تصویری ممکن ارائه دهند.

بازی STALKER 2 بر روی موتور Unreal Engine 4 توسعه‌یافته و در سال 2021 برای پلتفرم‌های Xbox Series X و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. نسخه‌ی PS5 بازی نیز ممکن است مدتی بعد از این تاریخ منتشر شود.