Menu

بازی Halo: Infinite نمایان‌گر 10 سال آینده سری Halo است

استودیوی 343 تا 10 سال آینده از بازی Halo Infinite پشتیبانی می‌کند. امروزه بسیاری از سازندگان رویکرد خدمات‌محور را در بازی‌های خود در پیش گرفته‌اند، چون خرج ساخت بازی‌ها بسیار بالا رفته و به این شکل می‌توان هم درآمد بهتری کسب کرد و هم بازیکن را با محتویات اضافه بیشتر سرگرم نگه داشت.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، کریس لی، رئیس استودیوی 343، در مصاحبه‌ای با IGN، اعلام کرد به جای ساخت بازی جدید یا دنباله، تا 10 سال آینده از همین Infinite با ارائه به‌روزرسانی‌های متنوع پشتیبانی می‌کنند و آن را گسترش می‌دهند. بعضی از این به‌روزرسانی‌ها محتویات داستانی جدیدی دارند و برخی دیگر هم جلوه‌های بصری آن را بهتر می‌کنند. مثلا ویژگی Ray-Tracing در یک به‌روزرسانی برای بهبود گرافیک به بازی اضافه می‌شود.

لی گفت:

"ما می‌خواهیم Infinite به جای آنکه به چند بازی شماره‌ای جداگانه تقسیم بشود، به‌مرور زمان رشد کند. قرار است که Infinite شروعی بر 10 سال آینده Halo باشد و سپس آن را با طرفداران و جامعه خود می‌سازیم و گسترش می‌دهیم."

تصمیمی که سازندگان گرفته‌اند، چندان با وضعیت اخیر صنعت بازی‌های ویدیویی ناسازگار نیست. همان‌طور که گفتیم، خرج ساخت بازی‌ها بالا رفته و بیشتر سازندگان ترجیح می‌دهند به جای ساخت یک بازی کاملا جدید و از نو، دوباره همان عنوان فعلی خود را گسترش دهند. به نوعی این کار برای خود بازیکنان هم بهتر است و باعث می‌شود پول کمتری خرج کنند، چون به هر حال خرید محتویات دانلودی داستانی ارزان‌تر تمام می‌شود.

اخیرا شایعاتی هم به گوش می‌رسند که بازی جدید Fable هم کاملا خدمات‌محور و آنلاین است.