Menu

The Last of Us: Part II در میان 5 بازی انحصاری پرفروش تاریخ PS4 قرار گرفت

گروه NPD چند روز پیش لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ایالات متحده در ماه ژوئن را منتشر کرد که The Last of Us: Part II طبق انتظارات در صدر لیست قرار داشت. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، اکنون مت پیسکاتلا در یک توئیت جداگانه لیست 5 بازی انحصاری پرفروش تاریخ PS4 را منتشر کرده است.

این لیست که هم فروش دیجیتالی و فیزیکی بازی‌ها را حساب کرده، به شرح زیر است. هرچند نکاتی هم درباره آن وجود دارد که در ادامه گفته می‌شود.

1 – Marvel's Spider-Man
2 – God of War
3 – Horizon: Zero Dawn
4 – The Last of Us: Part II
5 – Final Fantasy VII: Remake

باید توجه کنید نکاتی هستند که تاثیر قابل توجه‌ای در نتیجه به‌دست آمده داشتند. نسخه‌هایی از بازی‌ها که به‌همراه باندل و در کنار خود کنسول به مشتری فروخته شده‌اند، در این جدول به حساب نیامده‌اند و محتویات دانلودی و پرداخت‌های درون برنامه‌ای هم همین‌طور. دلیلی که می‌گوییم این نکته بسیار قابل توجه و مهم محسوب می‌شود، این است که Uncharted 4: A Thief's End از نظر واحدهای فروخته شده، پرفروش‌ترین بازی انحصاری تاریخ PS4 است (و به‌طور کلی هم بعد از GTA V بهترین فروش را داشته). با این حال، علت حضور نداشتن آن در این لیست بخاطر این است که بخش زیادی از واحدهای فروخته شده در قالب باندل و به‌همراه خود کنسول بودند. نکته دیگر هم اینکه بازی‌ها نه براساس تعداد واحدهای فروخته شده، بلکه براساس کسب درآمد دلار رتبه‌بندی شده‌اند.

این مورد راه را برای Marvel's Spider-Man هموار ساخته که اخیرا هم یک نسخه فرعی به‌نام Marvel’s Spider-Man: Miles Morales برای آن معرفی شد. البته از بابت فروش خوب آن تعجبی هم نمی‌کنیم، چون نه تنها کیفیت بالایی داشت، بلکه زمانی منتشر شد که MCU و Marvel بیشترین محبوبیت و شناخت را در سطح جهانی به‌دست آورده بودند.

بعد از Spider-Man هم God of War قرار دارد که احتمالا تحسین شده‌ترین بازی لیست است. Horizon: Zero Dawn هم که به‌تازگی نسخه دوم آن معرفی شد، در رتبه سوم قرار گرفت. با توجه به اینکه این بازی یک سری کاملا جدید بود، چنین فروشی بسیار خارق‌العاده است.

رتبه چهارم و پنجم را هم دو بازی که همین اخیرا منتشر شدند به خود اختصاص داده‌اند. The Last of Us: Part II اواخر ماه گذشته منتشر شد، اما با این حال توانست به رتبه چهارم پرفروش‌ترین بازی‌ انحصاری تاریخ PS4 برسد. اگر این بازی به همین روند فروش فوق‌العاده خود ادامه دهد، بعید نیست که تا پایان چرخه عمر PS4 به صدر لیست هم دست یابد. در رتبه پنجم هم Final Fantasy VII: Remake قرار دارد که موفقیت بزرگی را برای سازندگان خود رقم زده است.