Menu

گزارش: زن‌ستیزی مدیران Ubisoft باعث تغییر روایت و اهمیت شخصیت‌های چند نسخه از Assassin’s Creed شد

به‌تازگی مشخص شده که قرار بود Kassandra تنها شخصیت قابل بازی در Assassin's Creed: Odyssey باشد، اما مدیران Ubisoft مداخله کردند و گفتند: "زن‌ها فروش نمی‌کنند."

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، این خبر از سمت Bloomberg منتشر شده که فرهنگ زن‌ستیزانه دفترهای Ubisoft در اطراف جهان را بررسی می‌کند.

3 هفته پیش Ubisoft مدیریت تامی فرانسوا و ماکسیم بلاند را به حالت تعلیق در آورد. بلاند کمی بعدتر از کار خود استعفا داد. هفته قبل هم Ubisoft اعلام کرد 3 نفر دیگر به‌نام‌های سرج هسکوئت (مدیر بخش ایده‌پردازی‌ها)، ینیس مِلِت (مدیر عامل استودیوهای کانادایی Ubisoft) و سِیسیِل کورنت (مدیر بخش منابع انسانی) هم از کار خود استعفا دادند.

با این حال، رفتار زن‌ستیزانه این افراد روی بازی‌های Ubisoft هم تاثیر گذاشته بود. Bloomberg گزارش داده وقتی سازندگان پیشنهاد کردند که Kassandra تنها شخصیت قابل بازی Assassin's Creed Odyssey باشد، هسکوئت به آن‌ها گفته "زن‌ها فروش نمی‌کنند" و فقط به همین دلیل Alexios هم به بازی اضافه شد.

جیسون شرایر گفت: "در بین اطلاعات زیادی که با گزارش این خبر به‌دست آوردم، این نکته جالبی است: سازندگان Assassin's Creed Odyssey می‌خواستند Kassandra تنها شخصیت قابل بازی باشد، اما تیم بازاریابی و مدیر بخش ایده‌پردازی‌های Ubisoft یعنی هسکوئت این اجازه را نمی‌دادند و گفتند زن‌ها فروش نمی‌کنند."

Ubisoft اخیرا گفت که درباره قضیه آزار و اذیت‌های داخل محل کاری خودشان کوتاهی کرده‌اند و در مدیریت آن‌ها شکست خورده‌اند، اما Bloomberg از 40 منبع ناشناس داخلی این شرکت تاییدیه گرفته که این اتفاقات سال‌هاست که ادامه داشته و به تدریج روی بازی‌های آن‌ها هم تاثیر گذاشته است.

مثلا قبل از قضیه Assassin's Creed Odyssey و اضافه شدن زوری Alexios به بازی، هسکوئت از روی قصد درخواست کرد که Jacob Frye شخصیت اصلی و طلایی Assassin’s Creed Syndicate باشد، در صورتی که قرار بود اهمیت یکسان و مشترکی با خواهر دوقلوی خود Evie داشته باشد. او همچنین اطمینان حاصل کرد که Bayek در Assassin's Creed Origins کشته نمی‌شود تا Aya نقش مهم‌تری در روایت داستان به‌دست نیاورد.

هسکوئت بعد از اینکه تحقیقاتی درباره سوء رفتارهای او انجام شد، از کار خود در Ubisoft استعفا داد. بلاند هم همین‌طور، اما تحقیقات درباره فرانسوا هنوز ادامه دارند.