Menu

5 نشانه ای که به شما می گویند حال لپ تاپ شما بد است!

از خوشبختی های زندگی در این دوره این است که می توانیم به خاطر بهره بردن از وجود انواع وسایل الکترونیکی و دیجیتال، اکثر کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهیم و با وجود وسیله هایی همچون لپ تاپ، کارهایی همچون ارتباطات و حتی انجام پروژه های درسی و کاری را به آسانی مدیریت کنیم. اما تصور کنید که اگر مثلا همین لپ تاپ هایی که اتفاقا بسیار مقاوم و کارا هم طراحی شده اند، خراب شوند و شما را مجبور به اقدام برای تعمیرات لپ تاپ کنند و در نهایت شما را از برنامه هایتان عقب بیاندازند!

البته هر وسیله ای قبل از خرابی کامل، نشانه هایی را از خود بروز می دهند. انواع مختلف لپ تاپ هم چندین نشانه مشترک در هنگام خراب شدن دارند که در صورت بروز به کاربر خود اخطار خرابی لپ تاپ و مراجعه به یک مرکز تعمیرات معتبر و متخصص را می دهد.

به همین خاطر امروز می خواهیم در این مطلب 5 نشانه ای که نوید خرابی لپ تاپ شما را می دهند را مورد بررسی قرار دهیم پس، با ما همراه باشید.

1_ لپ تاپ شما زود باتری تمام می کند؟ تعمیرات لپ تاپ نیاز دارید!

یکی از اولین نشانه هایی که به شما می گوید که هر چه سریع تر باید برای تعمیرات لپ تاپ خود اقدام کنید، خالی شدن زود به زود باتری است. باتری لپ تاپ ها معمولا از نوع لیتیومی هستند و بعد از مدتی توان اولیه خود را از دست می دهند و این ضعف بر روی عملکرد دستگاه در نهایت تاثیر می گذارد.

آیا تا به حال این برایتان اتفاق افتاده است که در حالی که شارژ باتری لپ تاپ شما کامل شده، آن را از برق بیرون بکشید اما تنها چند دقیقه بعد، شارژ باتری لپ تاپ شما خالی شود و در نهایت سیستم در حال کار؛ خاموش شود؟ اگر جوابتان مثبت است باید بگوییم که باتری دستگاه شما خراب شده است و هر چه زودتر باید برای تعمیر و تعویض آن، به یک مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ مراجعه کنید.

2_ داغ شدن لپ تاپ

دیگر علامتی که به شما نشان می گوید که باید برای تعمیرات لپ تاپ خود اقدام کنید، داغ شدن آن است. یکی از دلایلی که باعث می شود که لپ تاپ دچار داغی بشود، وارد آمدن ضربات شدید و یا سقوط آن از ارتفاعی هر چند کم است. یکی از اشتباهات شایعی که کاربران در زمان داغ شدن سیستم خود انجام می دهند این است که نسبت به این حرارت بی اهمیت هستند و آن را بی اهمیت می پندارند و این در حالی است که همین حرارت بالا در نهایت باعث می شود که دیگر لپ تاپشان تعمیر نشود.

اما با مراجعه به موقع به یکی از مراکز حرفه ای و تخصصی تعمیر انواع لپ تاپ می توان به طور مثال با انجام کارهایی همچون بایوس کردن (BIOS) و یا بررسی و تمیز کردن دریچه هوای آن؛ می توانید سیستم خود را تعمیر کرده و همچون سابق از آن استفاده نمایید.

3_ خرابی هارد دیسک و یا کندی آن

کند شدن و یا صدای بلند کلیک کردن سیستم آن هم بعد از آن که شما دستور ارتباط با داده های درایو را به سیستم داده باشید، نشانه های خرابی هارد دیسک و یا کندی هارد هستند. مشکلات مربوط به هارد از جمله عواملی هستند که می توانند سیستم شما را کاملا خراب کنند و اگر به موقع برای تعمیرات لپ تاپ اقدام نکنید، ممکن است سیستمتان در حدی ضعیف شود که دیگر به راحتی نتوان آن را روشن کرد.

اما زمانی که به موقع برای تعمیر آن اقدام کنید، اگر مشکل از کندی هارد دیسک باشد برای تعمیرش آن را دیفرگ می کنند و اگر مشکل خرابی هارد دیسک باشد، آن را تعویض می کنند.

4_ خرابی صفحه کلید

صفحه کلید لپ تاپ به دلایل مختلفی همچون نفوذ مایعات به داخل آن ها ممکن است که کاملا خراب شود. با این که در سری های جدید انواع لپ تاپ ها، این امکان در نظر گرفته شده است که کاربر با کمک پشتیبانی آنلاین بتواند آن را تعویض کند اما با این حال گاهی شدت خرابی و صدمات وارد شده به صفحه کلید لپ تاپ به قدری زیاد است که باید حتما برای تعویض آن به دست یک تعمیرکار حرفه ای لپ تاپ اقدام کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم تا برای حفاظت از صفحه کلید خود حتما از محافظ صفحه کلید استفاده نمایید تا در نهایت عمر آن بالاتر رود.

5_ ویروسی شدن لپ تاپ

یکی از دیگر اتفاقاتی که باعث خرابی لپ تاپ شما خواهد شد، ویروسی شدن آن است. در واقع اگر دیدید که حجم بسیار زیادی از حافظه لپ تاپ شما توسط فایل های مشکوک یک بدافزار اشغال شده و یا سرعت دانلود شما حتی در صورت داشتن اینترنت پر سرعت بسیار پایین آمده است، باید بدانید که لپ تاپ شما احتمالا ویروسی شده است.

لطفا به این نکته توجه داشته باشید که شاید بتوانید تا مدتی با یک لپ تاپ ویروسی کار کنید اما به مرور زمان سیستم شما از کار خواهد افتاد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که در صورت ویروسی شدن لپ تاپ خود حتما برای تعمیر آن به یک مجموعه متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ مراجعه نمایید.

در این مطلب 5 نشانه و موردی که موجب خرابی لپ تاپ شما خواهد شد را برایتان معرفی و مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت پیشنهاد می کنیم که بعد از دید هر کدام از این نشانه ها، برای تعمیر لپ تاپ خود اقدام نمایید.