Menu

تماشا کنید: تحلیل فنی Ghost of Tsushima توسط Digital Foundry به همراه توضیحات تکمیلی

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Digital Foundry، شش سال از زمان عرضه بازی Infamous Second Son و اضافه شونده آن یعنی First Light می‌گذرد. حال ساکرپانچ (Sucker Punch) با Ghost of Tsushima بازگشته است، یک بازی ماجراجویی جهان باز که بر تبدیل شدن به یک سامورائی متمرکز است.

شاید آخرین بازی از لیست پر طمطراق انحصاری‌های بزرگ سونی باشد که توسط استودیوهای داخلی عرضه شده است. آخرین اثر استودیو ساکرپانچ یک نمایش باشکوه بصری را ارائه می‌دهد، بهتر از تمام عناوین قبلی این استودیو. محیط‌های شهری Infamous در برابر این حجم از بزرگی، طراحی باورپذیر طبیعت و محیط‌های بازی Ghost of Tsushima، رنگ می‌بازند. یک همچین تغییر شگرفی از محیط‌های شهری به محیط‌های طبیعی و بزرگ، به فناوری پیشرفته بکار رفته در این بازی دلالت دارد. Ghost of Tsushima بهترین بازی ساخته شده به دست ساکرپانچ است و در بین عناوین هم سبک خود نیز سربلند است، اما بی نقص نیست.

ghost of tsushima

جهان سوشیما شگرف و منحصر به فرد است. به خودی خود پرداختن به ژاپن فئودالی یک تأثیر شگرف بر فضاسازی بازی گذاشته است و آن را از هم سبکانش متمایز می‌کند، اما قبل از این‌که وارد جزئیات شویم اجازه دهید به موارد پایه‌ای اشاره کنیم.

بازی Ghost of Tsushima در PS4 Pro دارای دو حالت بصری است. یک حالت Quality که همانطور که از اسمش مشخص است بر ارائه کیفیت بالاتر متمرکز است، و یک حالت دیگر که بر ارائه نرخ فریم بهتر متمرکز است. شما در حالت اول وضوح تصویر فوق‌العاده 3200×1800 را تجربه خواهید کرد(احتمالاً با استفاده از تکنیک شطرنجی برای نمایشگرهای با وضوح 4K)، در حالت دوم (حالت متمرکز بر نرخ فریم) همه چیز را در وضوح تصویر 1080p قفل می‌کند( حتی HUD بازی و نوشته‌های داخل بازی). حالت دوم تقریباً با کیفیت بازی در نسخه معمولی PS4 برابری می‌کند.

هر دو این حالت‌ها که مخصوص PS4 Pro می‌باشند، نرخ فریم 30 را هدف‌گذاری کرده‌اند. با این تفاوت که در حالت دوم (کارایی و نرخ فریم) به راحتی به هدف قفل شده 30 فریم می‌رسیم، بنابراين اگر شما دارای نمایشگر 4K هستید من حالت اول (Quality) را پیشنهاد می‌دهم، چرا که کارایی هر دو حالت بسیار به هم نزدیک است.

ghost of tsushima

همه نسخه‌ها (pro و معمولی) از HDR پشتیبانی می‌کنند و به شدت استفاده از آن پیشنهاد می‌شود، ولی بی عیب و نقص نیست. چرا که HDR بسیار زیاد استفاده شده است و اختلاف روشنایی زیاد است به گونه‌ای که چشم را آزار می‌دهد. اما به هر حال بسیار به فضاسازی بازی کمک می‌کند و فضایی رویایی را برای بازی خلق می‌کند که در حالت SDR آن گیرایی را ندارد. پیشنهاد می‌کنم برای لذت بردن بیشتر، سری به صفحه تنظیمات تصویر بزنید و مطابق میلتان آن را تغییر دهید. بعد از انتخاب حالت تصویر و دستکاری HDR حال نوبت به شیرجه زدن به خود بازی است، جایی که Ghost of Tsushima در همان ابتدای کار اثر عمیقی بر شما می‌گذارد.

ghost of tsushima

آخرین نیروی مهیب از استودیوهای داخلی سونی برای PS4، ساکرپانچ با Ghost of Tsushima در پی فتح سبک جهان‌باز است. یک بازی شبه Assassin's Creed را تصور کنید که ترکیب شده با جادوی استودیوهای داخلی، و شما یک تصور از قابلیت‌های بازی خواهید داشت. فناوری به‌کار رفته دلفریب است و آقای جان لینه‌من (John Linneman) اینجاست تا این بازی را موشکافانه بررسی کند.

ghost of tsushima

-همانطور که گفتیم، PS4 Pro دارای دو حالت (Quality) و (Performance) است.

-حالت Performance وضوح تصویر 1080p را ارائه می‌دهد و با کنار زدن اضافات نرخ فریم قفل شده 30 را تحویل می‌دهد. (نرخ فریم بالاتر از 30 را ارائه نمی‌دهد.)

-حالت Quality، وضوح تصویر 1800p و CB rendering را ارائه می‌دهد. در حالت Performance هم همه‌چیز با وضوح 1080p ارائه می‌شود از جمله نوشته‌ها و رابط کاربری بازی (HUD)

-بازی بر روی PS4 معمولی نیز با همان 1080p اجرا می‌شود و از نظر کیفیت بصری هم‌تراز با حالت Performance پلی‌استیشن pro می‌باشد.

-بازی بر روی PS4 معمولی از حالت Quality نیز بدتر اجرا می‌شود. (منظور این است که افت فریم بدتری دارد.)

-بازی معمولاً در مبارزات افت یک یا دو فریمی دارد ولی در گشت و گذار معمولی همان 30 فریم است.

-بازی از ویچر 3 و اساسین‌های اخیر بهتر و روان‌تر اجرا می‌شود.

-دیجیتال فاندری معتقد است که بازی بهینه‌سازی خوبی برای پردازنده مرکزی (CPU) انجام داده است و هر گونه کاستی احتمالاً ناشی از پردازنده گرافیکی (GPU) باشد.

-نتیجه گیری کلی: بدترین حالت متعلق به PS4 معمولی است. حالت Quality خوب است ولی کمی افت فریم دارد و حالت Performance بهترین است چرا که 30 فریم با ثبات را ارائه می‌دهد.

-دیجیتال فاندری بارگذاری فوق‌العاده سریع بازی را تحسین می‌کند. 6 تا 8 ثانیه برای fast travel و بازگشت از مرگ.(respawn شدن)

-دیجیتال فاندری درباره نسخه احتمالی PS5 نیز پیش‌بینی می‌کند: وضوح تصویر 4K واقعی و نرخ فریم 60.

-در مقایسه با تریلر E3 2018، جان فکر می‌کند که سوای جزئیات زمین که کمی بالاتر بود، باقی جزئیات مانند، باد، انیمیشن و غیره در همان سطح هستند و افت کیفیت نداشته‌اند. البته هنوز مکان دقیق که در نمایش E3 بود را پیدا نکرده‌اند که بررسی یک به یک انجام دهند.

در پائین از ویدئو تحلیلی بازی لذت ببرید:

دانلود با کیفیتSD دانلود با کیفیتHD

تماشا به صورت تمام صفحه

خب دوستان نظرتان چيست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.