Menu

آموزش بازی کلش آف کلنز به صورت صفر تا صد

بازی های ویدیویی امروزه نقش ویژه ای در پر کردن اوقات فراغت افراد مختلف دارند و هر روز بر تعداد آنها نیز افزوده می شود. بازی های ویدیویی در ژانرها و سبک های مختلفی عرضه می شوند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. بازی کلش آف کلنز به عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین بازی های ویدیویی صنعت گیم شناخته می شود که بیش از یک دهه است که عرضه شده است و میلیون ها نفر از سراسر جهان آن را دانلود کرده و بازی می کنند. هرچند که این بازی از جذابیت و سادگی بالایی برخوردار است اما برای آنکه بازیکن به صورت حرفه ای با حریفان خود رقابت داشته باشد نیاز دارد که از آموزش ها استفاده کند. در ادامه معرفی بیشتر بازی و آموزش بازی کلش آف کلنز به صورت صفر تا صد پرداخته خواهد شد.

معرفی بازی کلش آف کلنز

بازی Clash Of Clans یکی از محصولات موفق کمپانی مطرح و خوشنام سوپرسل (Supercell) است که برای اولین بار در سال 2012 برای گوشی های موبایل IOS عرضه شد. این بازی در مدت زمان بسیار کمی توانست به عنوان پرطرفدارترین بازی استراتژیک صنعت گیم شناخته شود. این بازی دارای یک گیم پلی ساده و جذاب است و تقریبا هر بازیکنی را به شدت به خود جذب می کند. از مهم ترین ویژگی های این بازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازیکن می تواند قبیله شخصی خود را ایجاد کند
  • امکان رقابت با دوستان و حریفان از سراسر دنیا وجود دارد
  • بازی دارای گرافیک باکیفیت و گیم پلی بسیار جذابی است
  • امکان گفتگو با دوستان در حین بازی فراهم شده است
  • موسیقی و صداگذاری های بازی جذابیت بالایی دارند و بازیکن می تواند از سلاح ها، مهمات و لوازم مختلف برای توسعه قبلیه خود استفاده کند.

آموزش بازی کلش آف کلنز

آموزش بازی کلش آف کلنز

چنانچه بازیکنی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و یا آشنایی متوسطی با آن داشته باشد برای یادگیری بازی Clash Of Clans مشکلی نخواهد داشت. بازیکنانی که با زبان انگلیسی آشنایی ندارند نیاز دارند که با جزئیات بازی بیشتر آشنا شوند. بعد از آنکه بازی توسط بازیکن نصب شد وارد یک صفحه سبز رنگ خواهد شد که اجزای مختلفی به ترتیب زیر دارند:

  • گلد (طلا): بازیکن برای خریدهای خود به طلا نیاز خواهد داشت و این قسمت میزان ذخایر بازیکن را نشان می دهد. بالاترین میزان ظرفیت طلای بازیکن 8 میلیون و صدهزار است.
  • اکسیر بنفش: از این اکسیر می توان برای تقویت نیروها و … استفاده کرد. میزان ظرفیت این قسمت نیز 8 میلیون و صد هزار است.
  • اکسیر سیاه (دارک): این مخزن از ابتدا در زمین بازیکن قرار ندارد و لازم است که خریداری شود. ظرفیت این مخزن 200 هزار واحد است
  • الماس (جم): تعداد الماس اهمیت بالایی در این بازی دارد و هرچه بازیکن جم بیشتری داشته باشد می تواند زمین و قبیله خود را بیشتر توسعه ببخشد. به دست آوردن جم راه های متعددی دارد که خریدن و جمع کردن آن رایج ترین آنها می باشد. تعداد جم از ابتدا برای هر بازیکن 500 عدد است.

آموزش بازی کلش آف کلنز

نوار های رایج در بازی کلش آف کلنز

در صفحه بازی نوارهای مختلفی وجود دارند که هر کدام نشان دهنده مشخصاتی هستند. مهم ترین نوارهای بازی شامل موارد زیر هستند:

  • نوار Celine که نام کاربری بازیکن می باشد (این نام فقط یک بار انتخاب می شود و قابلیت تغییر ندارد)
  • نوار کینگ که مربوط به سطح یا مرحله ای است که بازیکن در آن قرار دارد
  • نوار آبی رنگ که فاصله بازیکن تا مرحله بعدی را نشان می دهد. هرچه زودتر این نوار به پایان برسد بازیکن پیشرفت بیشتری خواهد کرد
  • نوار مربوط به تعداد کارگران بیکار که نسبت کارگران بیکار نسبت به تمام کارگران بازیکن را نشان می دهد. هر بازیکن می تواند 5 کارگر خریداری کند و برای پیشرفت سریع تر خود از آنها استفاده کند.
  • نوار شیلد که نشان دهنده مدت زمانی است که بازیکن از حمله دیگران در امان است. کلمه None در این نوار به معنی نزدیک بودن حمله خواهد بود و در غیر این صورت مدت زمان حمله با علامت های H و m نمایش داده خواهد شد.
  • نوار کاپ که نشان دهنده تعداد کاپ های بازیکن است. در این بازی بازیکن می تواند علاوه بر بالا بردن سطح خود تعداد کاپ ها را نیز افزایش دهد و به لیگ های بالاتر برود

کاربرد گزینه فلش در صفحه بازی کلش اف کلنز

در گوشه سمت چپ بازی یک علامت فلش قرار دارد که بازیکن می تواند با کلیک کردن بر روی آن دو قسمت مختلف را مشاهده کند

  • قسمت Clan: اگر بازیکن عضو یک کلن شده باشد می تواند در این قسمت با دوستان خود گفتگو کند و فیلم های حمله ها را با آنها به اشتراک بگذارد.
  • قسمت Global: در این قسمت بازیکن می تواند با بازیکنان غیر هم کلن نیز گفتگو داشته باشد. این افراد ممکن است از هر نقطه ای از دنیا باشند و با هر زبانی صحبت کنند. هر بار که بازیکن از بازی خارج و وارد آن می شود افراد گلوبال آن تغییر خواهند کرد.

آموزش بازی کلش آف کلنز

وسایل موجود در بازی کلش آف کلنز

در این بازی وسایل و لوازم مختلفی در قسمت های مختلف فروشگاهی وجود دارند که بازیکن می تواند از آنها استفاده کند. مهم ترین وسیله های بازی شامل موارد زیر هستند:

  • قسمت الماس: در این قسمت بازیکن می تواند بسته های جم را خریداری کند و با استفاده از آنها قبیله و زمین خود را توسعه بدهد. البته در کشور ایران خرید جم از این قسمت امکانپذیر نیست
  • قسمت منابع: در این قسمت بازیکن می تواند دستگاه های تولید کننده اکسیرهای مختلف و همچنین کارگران را تهیه کند
  • قسمت تزئینات: این قسمت هم شامل وسایل تزئینی است و بازیکن می تواند برای زیباسازی نقشه و شهر خود از آنها استفاده کند. بازیکن می تواند هر کدام از این وسایل را در هر زمان به فروش برساند. وسایل تزئینی اگرچه جنبه دفاعی ندارند اما می توانند در زمان نبود طلا کاربرد خوبی داشته باشند.
  • قسمت ارتش: تمام آیتم هایی که مربوط به سربازها می شوند مانند سربازخانه، کمپ، کینگ، کوئین و … در این قسمت قرار دارند.
  • قسمت دفاعی و سپر: در این قسمت نیز تمامی لوازم و مهماتی که بازیکن برای دفاع از قلعه خود نیاز دارد وجود دارد. همچنین بازیکن می تواند از بخش سپر انواع محافظ های یک روزه، دو روزه و … را تهیه کند.

سربازان و سربازخانه هایی که در بازی کلش آف کلنز وجود دارند

در این بخش از بازی کلش آف کلنز بازیکن می تواند انواع نیروهای جنگی و سربازخانه ها را مشاهده کند و با خصوصیات و ویژگی های هر کدام از آنها آشنا شود. از مهم ترین سربازهای موجود در این بازی می توان به شخصیت هایی همچون بربر، آرچر، جاینت، گوبلین، وال بریکر، بالون، ویزارد، هیلر، دراگون و پکا اشاره کرد که هر کدام دارای قابلیت ها و ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند و می توانند کارهای مختلفی انجام دهند. از مهم ترین سربازخانه های بازی نیز می توان به مینیون، هوگ، والکری، ویچ و لاوا اشاره کرد. بازیکن می تواند با استفاده از هرکدام از این سربازها و سربازخانه ها عملیات مختلف در جهت توسعه قبیله و پیروزی خود استفاده کند.

اعضای Clan

یک کلن یا قبیله از مجموعه ای از شخصیت ها ساخته شده است. اعضای کلن شامل لیدر (موسس و مدیر قبیله)، کولیدر (رتبه ای پایین تر از لیدر با اختیارات کامل لیدر)، الدر (شخصیت های تحت امر کولیدر) و ممبر (اعضای معمولی بازی) می باشند. هر کدام از اعضا دارای وظایف و مسئولیت های ویژه ای هستند.

آموزش بازی کلش آف کلنز

نحوه ورود به قبیله

برای آنکه بازیکن بتواند وارد یک کلن شود باید از طریق نام کلن یا از طریق گلوبال این کار را انجام دهد. برای این کار می توان نام کلن مورد نظر را سرچ کرد و وارد شد. بعد از آنکه بازیکن وارد یک کلن شد باید مشخصات زیر را وارد کند.

  • War frequency: در این قسمت بازیکن مشخص می کند که کلن مورد نظر او تا چه اندازه در کلن وارها شرکت می کند
  • Member: بازیکن باید تعداد افراد کلن را از 1تا 50 وارد کند
  • Minimum clan points: گیمر باید کمترین مقدار کاپ ورودی کلن را وارد کند
  • Minimum clan level: گیمر باید کمترین مقدار سطح ورودی کلن را وارد کند
  • Only clans I can join: با انتخاب این گزینه تنها کلن هایی پیدا می شوند که با کاپ و لول بازیکن متناسب هستند

در صورتی که بازیکن کلن خاصی را نمی شناسد باید وارد چت گلوبال شود و در آنجا درخواست خود را مطرح کند و وارد کلن های مورد نظر خود شود.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد بازی Clash Of Clans یکی از محبوب ترین بازی های استراتژیک صنعت گیم است و در سال های اخیر و خصوصا در دوران شیوع بیماری کرونا با استقبال بی نظیری مواجه شده است. یادگیری این بازی برای افرادی که به زبان انگلیسی آشنایی دارند اصلا کار سختی نیست و افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند می توانند با انجام چند باره بازی و استفاده از آموزش های رسانه بازی ایموجو به راحتی بازی را یاد بگیرند و از آن لذت ببرند.