به گزارش پردیسگیم به نقل از Gamingbolt به تازگی یکی از اعضای استودیوی بازی سازیِ تازه تاسیسِ شرکت Microsoft و Xbox یعنی استودیوی The Initiative ادعا کرده است که قدرت خام کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X به اندازهی چگونه استفاده کردن بازیسازان از آن اهمیت ندارد.
به تازگی مهندس ارشد بخش گیمپلی (اصطلاح انگلیسی: Gameplay) استودیوی بازی سازیِ تازه تاسیسِ شرکت Microsoft و Xbox یعنی استودیوی The Initiative یعنی آقای فرانسیسکو آیسا گارسیا (Francisco Aisa Garcia) که سابقهی کار کردن در دو استودیوی به شدت با کیفیتِ صنعت بازیهای ویدیویی یعنی استودیوی ناتی داگ و استودیوی راکستار را در کارنامهی خود دارا میباشد به صحبت در رابطه با کنسولهای بازیِ نسل 9امی شرکت Microsoft و شرکت Sony یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X پرداخته است و گفته است که "نحوهی استفاده از قدرت خام کنسولهای بازیِ نسل 9امی شرکت Microsoft و شرکت Sony یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X از سوی تیمهای توسعه دهندگان و بازی سازان دقیقاََ همان چیزی است که قرار است تا تعریف کنندهی نسل 9ام بازیهای ویدیویی و قدرت آن باشد".
به تازگی آقای فرانسیسکو آیسا گارسیا مصاحبهای طولانی با وبسایت Gamingbolt داشته است که آنها به صحبت کردن در رابطه با موضوعاتی مانند کنسولهای بازیِ نسل 9امی شرکت Microsoft و شرکت Sony یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X و غیره پرداختهاند، زمانی که از آقای فرانسیسکو آیسا گارسیا سوال شد که آیا او فکر میکند که تفاوتهای میان هر دوی کنسولهای بازیِ نسل 9امی شرکت Microsoft و شرکت Sony یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X قرار است تا هر گونه تاثیری در عملکرد آنها بگذارد آقای فرانسیسکو آیسا گارسیا پاسخ داد که "تاثیر گذاری این موضوع از سوی توسعه دهندگان و بازی سازان و نحوهی استفاده کردن آنها از قدرت خام کنسولهای بازیِ نسل 9امی شرکت Microsoft و شرکت Sony یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X که در اختیارشان قرار گرفته است باز میگردد".
آقای فرانسیسکو آیسا گارسیا در مصاحبهی طولانی خود با وبسایت Gamingbolt در این رابطه گفت:
"در اینجا (اشاره به کنسولهای بازیِ نسل 9ام) قدرت خام بیشتری وجود دارد (اشاره به کنسول Xbox Series X)، این قطعی است، و شما زمانی که قدرت بیشتری در اختیارتان داشته باشید میتوانید بیشتر [صنعت بازیهای ویدیویی را] به جلو هُل بدهید اما در همین حین و در نهایت همان گونه که خود شما (شخص مصاحبه کننده) نیز گفتید آنها (اشاره به کنسولهای بازیِ نسل 9امی شرکت Microsoft و شرکت Sony یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X) تا حدود بسیار زیادی به طور مساویای با یکدیگر از نظر قدرت برابر هستند.
من فکر میکنم که نوع و گونهای که شما باید به این ماجرا نگاه کنید به این شکل است که یک جهش نسلی برای هر دوی کنسولهای بازیِ نسل 9امی شرکت Microsoft و شرکت Sony یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X وجود دارد که برای هر دوی کنسولهای بازیِ نسل 9امی شرکت Microsoft و شرکت Sony یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X در یک جهت حرکت میکند و من حتی میتوانم بگویم که این جهش نسلی بر روی شرکت Nintendo و کنسولهای بازیاش نیز اعمال خواهد شد، و این جهش نسلی به نوعی اتفاق خواهد افتاد که زیاد ارتباطی با قدرت خامی که آنها (کنسولهای بازی هر 3 شرکت Microsoft، شرکت Sony و شرکت Nintendo) قرار است تا داشته باشند نخواهد داشت بلکه با این موضوع ارتباط خواهد داشت که تیمهای توسعه دهندگان و بازی سازان قرار است تا چگونه و به چه شکل از آن قدرت استفاده خواهند کرد و من فکر میکنم که قدرت آنها (کنسولهای بازیِ نسل 9امی شرکت Microsoft و شرکت Sony یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X) به میزان مساوی و برابری با یکدیگر برابر است به این علت که از زاویهی دید یک معمار هر دوی کنسولهای بازیِ نسل 9امی شرکت Microsoft و شرکت Sony یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X اجازهی استفاده از تغییرات بنیادیای را خواهند داد که ما به واسطهی آنها چیزها و کارهایی که در درون بازیها انجام میدهیم را تغییر دهیم.
پس من فکر نمیکنم که تفاوت بزرگ میان کنسولهای بازیِ نسل 9امی شرکت Microsoft و شرکت Sony یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X میان قدرت خامی که آنها دارا میباشند باشد بلکه احتمالاََ این تفاوت بزرگ میان کنسولهای بازیِ نسل 9امی شرکت Microsoft و شرکت Sony یعنی کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X در این خواهد بود که ما به عنوان توسعه دهندگان و بازی سازان با این قدرت خام چه کاری انجام میدهیم."
نظر شما در رابطه با حرفهای آقای فرانسیسکو آیسا گارسیا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید…