Menu

ناوکی یوشیدا خواستار انتشار بازی Final Fantasy XIV برروی PS5 است

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از dualshockers، آقای ناوکی یوشیدا و Square Enix خواستار انتشار بازی Final Fantasy XIV برروی PS5 هستند. البته که هنوز این موضوع قطعی نشده است. طی مصاحبه‌ا‌‌ی از YoshiP که با Game Watch و Famitsu صورت گرفته، اطلاعاتی در این زمینه منتشر شده است.

در یکی از مصاحبه‌ها از ناوکی یوشیدا در مورد آوردن FFXIV به PS5 سؤال شد. او پاسخ داد:" من در این مرحله نمی‌توانم چیزی بگویم. اما ما سعی می‌کنیم سخت‌ترین تلاش خود را برای ایجاد FFXIV و ادامه آن انجام دهیم، حال این تلاش چه برای تولید محتوای جدید باشد و چه انتقال عناوین قدیمی به نسل بعدی. ما هنوز هم می‌خواهیم که تعداد افراد بیشتری بتوانند FFXIV را بازی کنند. بنابراین ما در مورد آوردن آن به سایر سخت افزارها و دستگاه‌ها فکر می‌کنیم. FFXIV خیلی سریع از PS3 به PS4 منتقل شد، بنابراین امیدوارم که این بار نیز بتوانیم سریع عمل کنیم." وی بعداً اضافه كرد:"البته ما می‌خواهیم FFXIV از PS5 پشتیبانی کند. و هنگامی که زمان مناسب فرا برسد، در این زمینه اطلاعات بیشتری را با شما به اشتراک می‌گذاریم. "

YoshiP همچنین ذکر کرد FFXIV دقیقا عنوانی با نیاز به گرافیک خیلی بالا نیست، بنابراین انتقال آن به PS5 ممکن بوده و باید به سرعت صورت گیرد. با این حال، طبیعتا در این راه نیز چندین مشکل وجود دارد. وی تعدادی از این مشکلات را بیان کرده اما موردی که بر آن تاکید داشت این بود که اکنون مدتی می‌شود که استودیو و اعضای‌ آن با بیماری همه گیر Covid-19 دست و پنجه نرم می‌کنند. مشکل دیگر این است که چگونه آن‌ها باید با شرایط دشوار فعلی مذاکره در مورد مسائل مختلف را انجام دهند. (او احتمالاً به یک فرهنگ ژاپنی مبنی بر لزوم انجام جلسات به شکل حضوری و رو در رو اشاره دارد.)

در مصاحبه دیگر نیز از یوشیدا در مورد PS5 سؤال شد و او به این مورد اشاره داشت که توسعه‌دهندگان قادر به انجام چه کار‌هایی با سخت‌افزار نسل بعدی هستند.

ناوکی یوشیدا: "برای مثال، ما اغلب در مورد قابلیت Ray Tracing در PS5 می‌شنویم. این در مورد بازتاب نور است، اما FFXIV یک بازی با مضمون Fantasy خالص است که دارای مواد بازتاب دهنده بسیار کم است، بنابراین حتی اگر این قابلیت را به بازی اضافه کنیم محصول نهایی تغییر چندانی نخواهد کرد. این قابلیت در یک بازی FPS در یک فضای محدود با تعداد زیادی از مواد منعکس کننده، بسیار موثر خواهد بود. اگر می‌خواهید یک MMORPG بسازید که از مشخصات PS5 استفاده می‌کند، فکر می‌کنم جالب باشد که به دنیایی بزرگتر با محیط بزرگتر و با جزئیات بیشتر بروید."

چند هفته‌ی دیگر و با رسیدن به تاریخ 13 اوت، 7 سال از عرضه‌ی Final Fantasy XIV A Realm Reborn می‌گذرد، عنوانی که توانست نظرات منتقدین و طرفداران این سری‌بازی محبوب را به خود جلب کند و نمره‌‌متای 86 را از مجموع 35 نقد به دست آورد.