Menu

اطلاعات جدیدی از داستان و تاثیر تصمیمات بازیکن در Assassin’s Creed: Valhalla منتشر شد

برخی تصمیمات شما در Assassin's Creed: Valhalla ممکن است همزمان روی چند منطقه تاثیر بگذارد.

به گزارش پردیس‌گیم، لارنس لتارین، دستیار طراح مراحل بازی Assassin's Creed: Valhalla، درباره تصمیمات داستانی که بازیکن می‌گیرد صحبت کرد که نمونه‌هایی از آن‌ها را در نمایش گیم‌پلی بازی دیدیم. این تصمیمات روی جهان بازی تاثیر می‌گذارد، اما هنوز مشخص نیست تغییراتی هم در روند اصلی داستان ایجاد می‌شود یا خیر:

"قطعا تصمیمات شما روی قلمروها و ماجرای آن‌ها تاثیر می‌گذارند. مثلا اگر یکی از اشخاص مهم را بکشید، چه کسی بعد از آن جانشین او خواهد شد؟ چه کسی قدرت را در دست می‌گیرد؟ ما این انتخابات تاثیرگذار را داریم که بعدا روی جهان بازی هم تاثیر می‌گذارند. من نمی‌خواهم زیاد وارد جزئیات شوم، چون قصد لوث کردن چیزی را ندارم، ولی بازیکنان امکان انجام این کارها را دارند."

برخی از این تصمیمات تاثیر بیشتری خواهند داشت، چون همزمان شرایط چند چیز مختلف را تغییر می‌دهند:

"بستگی دارد که در کدام قلمروها باشید؛ اما بگذارید مثلا بگوییم شما در East Anglia هستید و وقتی ماجراجویی حماسی مربوط به آنجا را تمام می‌کنید، به خانه خود باز می‌گردید. شاید کارهای‌تان روی مردمِ شما، جهان بازی و خود انگلیس تاثیر بگذارد. مثلا چه کسی رهبر می‌شود؟ اینگونه تصمیمات سیاسی هم بر عهده شماست، بنابراین این تصمیمات معنا دارند."

لارنس همچنین درباره ساختار روایت داستانی Assassin's Creed: Valhalla هم صحبت کرد و توضیح داد که چگونه هر قلمرو حماسه خودش است:

"ما یک ساختار کلی از روایت داستانی داریم و هر قلمرو، مثل East Anglia، بخشی از این ساختار هستند. Eivor می‌تواند وارد ماجرا و حماسه هرکدام از این مناطق شود. هر یک از آن‌ها مخصوص خودشان هستند، تم و داستان خودشان را دارند و شخصیت‌هایی دارند که می‌توانید آن‌ها را ملاقات کرده و ارتباط برقرار کنید. همچنین ترتیب ورود به هر یک از قلمروها و حماسه آن‌ها به انتخاب شماست. اساسا این ساختار بزرگی است که ما داریم."

واضح است که سازندگان با تمرکز زیاد روی انتخابات و روایت داستانی می‌خواهند سبک نقش‌آفرینی ایجاد شده با Odyssey و Origins را گسترش دهند. ظاهرا فرمول گیم‌پلی نسخه‌های قبلی دیگر کنار گذاشته شده، اما هنوز شاهد بازگشت ویژگی‌هایی مثل Hidden Blade و Social Stealth هستیم.

بازی Assassin's Creed: Valhalla در روز 27 آبان برای کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوتر منتشر خواهد شد. بازی برای PS5 و Xbox Series X هم عرضه می‌شود، اما تاریخ انتشار آن برای این کنسول‌ها مشخص نیست.