Menu

صحبت‌های رئیس Xbox درباره کیفیت بازی‌های بین نسلی

به گزارش پردیس‌گیم، با توجه به اینکه عناوین استودیوهای داخلی ایکس‌باکس قرار است بین نسلی باشند(حداقل برای سال‌های ابتدایی)، آقای فیل اسپنسر در راستای اطمینان بخشی به بازیکنان عنوان کردند که عرضه بین نسلی بازی‌ها بر کیفیت نسخه ویژه Xbox Series X تأثیرگذار نخواهد بود و پتانسیل این دستگاه فدا نخواهد شد.

در جریان سال‌های منتهی به نسل جدید، آقای فیل اسپنسر که رهبری بخش ایکس‌باکس را بر عهده دارد، توجه جامعه ایکس‌باکس را از مفهوم عناوین انحصاری دور کرد و سعی در ارائه و پایه‌گذاری فلسفه "بازی برای همه" در زیر چتر شرکت (مایکروسافت) کرد. همچنین به نظر می‌رسد که بر طبق قول‌های داده شده قرار است برای مدت قابل توجهی از نسل قبل پشتیبانی شود و بازی‌های ساخت استودیوهای داخلی برای هر دو کنسول Xbox One و Xbox Series X عرضه شود. موضوعی که موجب نگرانی طرفداران شده است، چرا که آن‌ها فکر می‌کنند بین نسلی شدن بازی‌های بزرگی چون Halo: Infinite بر کیفیت نهایی نسخه Xbox Series X تأثیر منفی خواهد گذاشت. اسپنسر در جدیدترین اظهارنظر در جریان مصاحبه با Gamesindustry.biz این موضوع را روشن کرده است.

halo infite

"من فقط به ویندوز نگاه می‌کنم. تقریباً کاملاً قطعی است که اگر توسعه‌دهندگان نسخه ویندوز بازی خود را ارائه دهند، بدون شک بهترین و با جزئیات‌ترین نسخه بازی، نسخه PC خواهد بود. شما مصداق این قضیه را می‌توانید در برخی عناوین ساخته شده به دست استودیوهای داخلی ما ببینید یا حتی عناوین رقیبمان، پر جزئیات‌ترین نسخه بازی، متعلق به PC خواهد بود. بله، جامعه PC از گوناگونی فراوانی برخوردار است وقتی بحث سخت‌افزار پیش بیاید، وقتی شما به انواع پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی موجود نگاهی بیاندازید به این گستردگی پی خواهید برد. درست است که هر توسعه‌دهنده‌ای یک خط مشخصی برای خود انتخاب می‌کند و می‌گوید این سخت‌افزار مورد نظر من است که قرار است از آن پشتیبانی کنم، ولی این گوناگونی بالای سخت‌افزار در حوزه PC هیچگاه مانع ارائه بهترین تجربه (برای بازی‌های شاخص) در نسخه PC نشده است. "

به نظر می‌رسد که ایکس‌باکس با همین ایده به جلو خواهد رفت که Xbox One یک کامپیوتر پائین رده است و XBOX SERIES X ارائه دهنده بهترین تجربه. با عقل جور در می‌آید، و همچنین اصرار مایکروسافت به جلو بردن اشتراک Game Pass فرای کنسول‌ها را نیز توجیه می‌کند، این کاملاً بر خلاف استراتژی و خط مشی سونی با PlayStation 5 است.

jim ryan

آقای جیم رایان رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، به تازگی عنوان کردند که هیچ خبری از بازی‌های انحصاری بین نسلی نیست چرا که آن‌ها باور دارند:

"باید چیزی را به جامعه پلی‌استیشن ارائه دهند که جدید و متفاوت باشد، چیزی که واقعاً فقط بر روی PS5 لذت‌بخش باشد. (مختص آن باشد)" این که معنای این جمله چیست باید منتظر باشیم و ببینیم.

در همان مصاحبه مورد بحث اسپنسر نکات دیگری نیز افزود:

"به عنوان یک بازیکن، شما در کانون استراتژی ما قرار دارید. دستگاه ما کانون استراتژی ما نیست، بازی‌های ما نیز کانون استراتژی ما نیستند. ما می‌خواهیم به شما این امکان را بدهیم که بازی مورد نظرتان را با دوستان مورد نظرتان در هر دستگاهی که دوست دارید، تجربه کنید."

وقتی صحبت از بازی‌های ساخت استودیوهای داخلی باشد، مصرف‌کنندگان می‌توانند آن‌ها را در Xbox Series X, Xbox One, xCloud و PC بازی کنند. این یعنی دادن انتخاب و تنوع به بازیکن که بتواند در هر جایی بازی‌های ایکس‌باکس را اجرا کند.

XBOX SERIES X

ما به زودی شاهد برنامه‌های مایکروسافت خواهیم بود در مراسم پیش‌رو به تاریخ پنجشنبه 2 مرداد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ سیاست‌های مایکروسافت و سونی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.