Menu

وجود نداشتن صفحات بارگزاری در بازی‌های PS5 جنبه‌ای منفی دارد که احتمالا به آن فکر نکرده‌اید

از همان زمان اولیه معرفی کنسول PS5، سونی و PlayStation همواره روی وجود یک SSD قدرت‌مند و بسیار سریع در سخت‌افزار این کنسول مانور می‌دادند. این مورد باعث می‌شود دیگر شاهد صفحات بارگزاری در بازی‌ها نباشیم یا حداقل در بدترین حالت، تعداد آن‌ها بسیار کم خواهد شد، اما یک مشکلی هم به‌وجود می‌آید که احتمالا کسی تا به حال به آن فکر نکرده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، یکی از سازندگان استودیوی Kitatus and Friends به‌نام Ryan Shah، درباره یکی از پیامدهای بد حذف صفحات بارگزاری بازی‌ها هشدار داد. بعضی بازی‌ها از صفحات بارگزاری برای انتقال اطلاعاتی از گیم‌پلی و داستان استفاده می‌کنند که با حذف کردن این ویژگی، دیگر شاهد این شکل از انتقال اطلاعات نخواهیم بود. او گفت:

"قطعا و بدون شک نه تنها بازی‌های جهان‌ آزاد، بلکه هر نوع بازی می‌تواند از آن بهره ببرد. از همان دورانی که از کارتریج‌ها فاصله گرفتیم، مجبور بودیم برای صفحات بارگزاری مقداری تنوع یا روش‌هایی جدید ایجاد کنیم. حتی در دوران کارتریج‌ها هم مجبور بودیم برای مخفی کردن موانع و صفحات بارگزاری، راهروها و مسیرهای تنگ و کوچکی بسازیم یا در صفحات بارگزاری مینی‌گیم قرار دهیم.

درهای Resident Evil مثال خوبی هستند. اکنون قرار دادن این درها بیشتر جنبه زیباسازی دارد و برای پنهان کردن صفحات بارگزاری استفاده نمی‌شوند؛ اما پیامدهایی هم همراه حذف این صفحات است. در بازی‌هایی مثل Fallout 4 و Soulsborneها نکات مهم زیادی از داستان و چگونگی بازی کردن در صفحات بارگزاری به بازیکن اطلاع داده می‌شوند، چون به هنگام اجرای این بازی‌ها، به یکدفعه وارد جهان بی‌رحمانه آن‌ها می‌شوید و نمی‌دانید چی‌به‌چی است، اما وقتی صفحات بارگزاری بیایند، نکاتی از طریق تصاویر و نوشته‌ها درباره داستان و چگونگی بازی کردن به شما منتقل خواهند شد. اکنون با حذف این صفحات، سازندگان باید به فکر روشی جدید برای انتقال این اطلاعات باشند که در نوع خود جالب است و کمتر کسی در حال حاضر به آن فکر می‌کند."

در گذشته دفترچه‌های راهنمای طولانی‌ از بازی‌ها در جعبه‌های فیزیکی آن‌ها وجود داشت، اما در دوران دیجیتال امروزی دیگر خبری از آن‌ها نیست. این راهنمایی‌ها در صفحات بارگزاری بازی‌های نقش‌آفرینی نقش بسیار مفیدی داشتند، اما با حذف آن‌ها شاید سازندگان هیچ راه دیگری به غیر از اختصاص دادن یک مرحله به آموزش گیم‌پلی به بازیکن نداشته باشند. در هر صورت باید منتظر بود و دید چه فکری به حال این موضوع می‌شود.

دیدگاه شما در این رابطه چیست؟